دوربین مداربسته داهوا سری WizSense – FULL COLOR


عبدالرضا ابراهیم پور 5 آبان 1400 دقیقه مطالعه
دوربین مداربسته داهوا سری WizSense – FULL COLOR

در مقاله ی پیشین سعی کردیم شما عزیزان را با فناوری استارلایت و دسته بندی این محصولات در کمپانی داهوا آشنا کنیم. درنوشته ی قبل دیدیم که دوربین های مداربسته استارلایت در 4 رده محصول دسته بندی شدند که هرکدام ازین دسته بندی ها ویژگی های خاص خود را داشته و کاربری های متفاوتی را با توجه به نیاز مصرف کنندگان در اختیار ایشان قرار می داد. اما در این مقاله قصد داریم که به معرفی آخرین و جدیدترین دستاورد کمپانی داهوا محصولات FULL COLOR پرداخته و با خدمتی که این محصولات به صنعت نظارت تصویری می کنند بیشتر آشنا شویم. همانطور که گفته شد کمپانی داهوا که پیشرو و ارائه دهنده ی خدمات و راه حل های ویدئو محور IOT (اینترنت هوشمند اشیاء) در جهان می باشد به تازگی توانسته با موفقیت راه حل جدید خود، برای نظارت هوشمندانه تر در شب را به واسطه ی دوربین های مداربسته تحت شبکه سری  WizSense Full Color را روانه بازار کند.

این سری از دوربین مداربسته داهوا به شکل منحصر به فردی تصاویر شب را از سایر دوربین های موجود متمایز می کند. دستیابی به این وجه تمایز بی شک توان رقابتی این محصولات را در بازار بالا برده و سبب کیفیت رقابت در بازار صنعت دوربین های مداربسته می شود. اما چه مواردی سبب به وجود آمدن این دستاورد شده است؟ تیم تحقیق و توسعه کمپانی داهوا با بهره گیری از دانش متخصصان خود در فضای آزمایشگاهی فوق العاده مجهز و با بهره گیری از تجربیات گذشته درصدد تغییراتی بنیادی در این سری از محصولات برآمده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید …

” نظارت بی نظیر شبانه که توسط 4 تکنولوژی فنی ساخته شده است “

در این سری از محصولات برای دستیابی به بالاترین میزان کیفیت و رفع نیاز کاربران برای دید بهتر در شب، توجه به مجموعه مؤلفه هایی خاص حائز اهمیت می باشد که این مجموعه از دوربین های جدید کمپانی داهوا 4 فناوری مهم را در بر گرفته است:

1. لنز دیافراگم بزرگ :

 F1.0 از دیافراگم فوق العاده بزرگی برخوردار است که در مقایسه با دیافراگم F1.6 مقدار( دو و نیم 2.5 ) برابر نور مناسب تری جمع می کند و باعث ایجاد تصویر روشن تر می شود.

2. حسگر با کارایی بالا :

%30 از ظرفیت عکسبرداری خود را بواسطه ی سنسورهای بزرگتری که دارد را افزایش می دهد.

3. ISP1 پیشرفته :

تکنولوژی ISP4.0 داهوا نسبت سیگنال به نویز و ساخت رنگ را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

4. نور گرم :

میزان درخشندگی نور آبی 40% زیر استانداردهای اتحادیه اروپا است که این مورد باعث کاهش آلودگی نور و آسیب کمتری به چشم انسان می شود. با پیشرفت این 4 تکنولوژی، دوربین های Full Color داهوا در هنگام شب عملکرد بی نظیری را ارائه می دهند. با ثبت جزئیات واضح و ارائه تصاویر رنگی در شرایط نوری کم، مانیتورینگ 2 7/24 ساعت حاصل می شود.

در عین حال، نور کمکی گرم و هوشمند وضوح تصویر و کیفیت را حتی در تاریکی مطلق نیز تضمین می کند. همچنین به لطف (هوش مصنوعی AI) از پیش تعریف شده، دقت نظارت بالاتری در شب تضمین شده است که این مورد در خروجی تصاویر امکان پردازش و تفکیک جزئیات بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد.

کاهش هشدارهای خطا حتی در شب Full Color + SMD

باید توجه داشته باشیم که کمپانی داهوا به عنوان اولین شرکتی که در این صنعت ترکیب Full Color + SMD را در نظارت شبانه مورد استفاده قرار می دهد مزایای هردو دستاورد خود را نیز به مشتریان ارائه می کند. منظور از مزایا این است تا درک بیشتری از نحوه ی عملکرد این فناوری به مخاطبان ارائه شود تا با این مکانیزم بهتر آشنا شوند اگر بخواهیم به این مزایا اشاره کنیم با زبانی ساده باید بگوییم که SMD از یک طرف، می تواند به راحتی اطلاعات بصری جمع آوری شده توسط Full Color را پردازش کند و همچنین از طرف دیگر دوربین Full Color دقت SMD را در شب افزایش می دهد. (جدول زیر را ببینید)

علاوه بر این، فناوری SMD داهوا توانایی فیلتر کردن آلارم های کاذب ناشی از حیوانات اهلی، برگ ها، شاخه ها، قطرات باران، چراغ ها و سایر اشیاء بی ربط را دارد و فقط بر تهدیدهای واقعی انسان و وسیله نقلیه تمرکز دارد. در جدول زیر به بررسی دقت دورببن های نسل قدیم و دوربین های جدید پرداخته شده که این آزمایش ها توسط کارشناسان با تجربه در فضای آزمایشگاهی انجام شده است.

اعداد با توجه به شرایط آزمایشگاهی مختلف تحت تاثیر قرار میگیرند.

همانطور که در جدول فوق ملاحظه می کنید دوربین های نسل جدید به صورت شگفت انگیزی اعداد و ارقام دوربین های نسل قدیمی را بهبود بخشیده و تصاویری با وضوح بالا را با بهره گیری از هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار داده است. استفاده از همین 5 فناوری پیشرفته، دوربین  WizSense Full Color داهوا، میتواند طیف گسترده ای از سناریوهای کاربردی مانند موزه ها، سینماها، کارخانه ها، ویلاها، مدارس و غیره را در خود جای دهد. همچنین کاربران دیگر نیازی به نگرانی در مورد صرف هزینه های بالا جهت حراست و رها کردن بدون کنترل اموال و دارایی هایشان در شب را نخواهند داشت، این راه حل کاملا توانایی برآورده کردن نیازهای کاربران عادی را دارد و یک راه حل ایمن و مقرون به صرفه برای نظارت بر شب را ارائه می کند.

* تاریخ عرضه محصول بسته به کشورها ممکن است متفاوت باشد. این محصول به زودی از طریق شرکت ایده پرداز پرارین در بازار ایران قابل دسترس خواهد بود.

منبع : وب سایت کمپانی داهوا


1- ISP : ISP برگرفته از کلمه Internet Service Provider یعنی شرکت خدمات سرویس های اینترنت است.

2- 7/24 : در متون انگلیسی به عنوان اصطلاح به کار برده شده و اشاره به تمام ساعات طول هفته را دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*