مروری بر لنزهای C-MOUNT


عبدالرضا ابراهیم پور 28 مهر 1400 دقیقه مطالعه
مروری بر لنزهای C-MOUNT

یک محیط اداری کوچک نمونه ی بارزی ازیک فضای ایده آل برای نصب دوربین های مداربسته ی 4mm است. یا به عنوان مثال در خانه یا پارکینگ شخصی تان.

لنزهای با میلیمتر بالاتر تصویربرداری از فواصل دورتر ولی با زاویه دید کمتر را فراهم میکنند. بنابر این یک لنز 16mm زاویه دیدی برابر با 15 تا 20 درجه در اختیارمان قرار میدهد.( یا یک زاویه دید 70 درجه ای در فاصله ی 43 متریست). به طور کلی یک لنز 8mm شبیه یک لنز 4mm با قابلیت زوم 2 برابر است.

غالب اوقات بهترین راهکار استفاده از یک لنز چند کانونی ( varifocal ) است، که بر اساس نوع لنز به ما اجازه ی تغییر زوم از 5 تا 100 میلی متر را میدهد.بنابراین امکان زمانی که شما دوربین خود را نصب میکنید میتوانید فاصله کانونی و زاویه دید خود را تنظیم کنید.

نمونه ی بارز مکانی که میتوانید یک لنز varifocal استفاده کنید محیط خارجی ( یا داخلی ) یک مجتمع تجاری است، جایی که نیاز به تصویربرداری از فواصل بیشتر از 10 متر دارید.لنز varifocal به کاربر اجازه تنظیم زوم بر اساس ترجیح خود را میدهد.

” درصورتی که تمایل به نصب دوربین c-mount در محیط بیرونی دارید، بایستی آن را در قاب دوربین مداربسته ی outdoor قرار دهید.”


لنزهای سیستم های مداربسته ی C-MOUNT

درسیستم های مداربسته دو نوع متفاوت لنز وجود دارد.لنزهای C-MOUNT یک فاصله ی مابین لبه تا لنز 17.5 میلی متری دارند. و لنزهای CS-MOUNT فاصله ای 12.5 میلی متری بین لبه تا لنز دارند.فاصله ی لبه تا لنز فاصله ایست که لبه ی تعبیه شده در قسمت ابتدایی لنز تا صفحه کانونی لنز دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*