همه چیز در یک قاب (Mini PTZ Camera)


عبدالرضا ابراهیم پور 3 آبان 1400 دقیقه مطالعه
همه چیز در یک قاب (Mini PTZ Camera)

داهوا مجموعه تازه ای از دوربین های مینی اسپید دام را به منظور سهولت در نصب و نظارت از راه دور به بازار عرضه میکند.

کمپانی داهوا پیشگام درعرصه خدمات نظارت تصویری و راهکار های هوشمند مبتنی بر IOT (اینترنت اشیا) به منظور کاهش دشواری های نصب و بسط دادن گستره موثر دید دوربین ها از سری جدید دوربین های Mini PT/PTZ (مینی اسپید دام) رونمایی میکند؛ دوربین های IP سایز کوچک با دامنه چرخشی مختلف…

بکارگیری این دوربین ها به دلیل کارایی بالا، عملکرد فوق العاده و طراحی کم حجم میتواند راه حل موثر و مقرون بصرفه ای برای مکان های با فضای محدود و یا متوسط همانند خرده فروشی ها، انبارهای جزئی، هتل ها، سوپرمارکتها، ورودی ها و… باشد.

همانطور که میدانید در گذشته 2 راه برای تنظیم زاویه دید دوربین ها حین فرآیند نصب وجود داشت، نصاب میتوانست به کمک تستر دوربین را تنظیم کند و یا شخصی در اتاق مانیتورینگ به صفحه نمایش نگاه کند و نفر دیگر بر اساس آن دوربین راتنظیم نماید. اما وجود دوربین های مینی اسپیددام این مشکل را برطرف کرده و ضمن کاهش هزینه کار، این امکان را میدهد که بتوان در هرزمانی ، از راه دور و از طریق کامپیوتر زاویه دید را تنظیم کرد.کاربران نیز میتوانند با تنظیم کردن قاب نصب پایه سقفی و یا دیواری را انتخاب کنند ; درنتیجه هزینه خرید لوازم جانبی اضافی کاسته میشود.
ویژگی قابل رقابت دیگر در دوربین های مینی اسپید دام گسترش یافتن دامنه دید دوربین هاست.

با توجه به اینکه دوربین ها در یک زاویه خاص ثابت نیستند; با چرخاندن دوربین میتوان به ناحیه دید وسیع تری دسترسی داشت ؛ به عبارت دیگر کاربران برای داشتن دامنه نظارت بیشتر به تعداد کمتری دوربین نیاز دارند که به لحاظ مالی مقرون بصرفه تر است.

همچنین علاوه بر تنظیم زاویه دید؛ با بهره گیری از فرآیند زوم کردن ، درصورت رخ دادن رویدادی خاص ، امکان دستیابی به جزئیات بیشتر و واضحتری وجود دارد؛ عملکردی که از تکنولوژِی حرفه ای محصولات IP داهوا نشات میگیرد.

و اما نکته قابل توجه دیگر در این زمینه این است که پیش بینی میشود بزودی خانواده دوربین های مینی اسپیددام داهوا عضو جدیدش (DH-SD1A404XB-GNR) را با قابلیت People Counting (شمارش افراد) و Heat Map ( نمایش تراکم رفت وآمد) بمنظور محاسبه هوشمند تعداد مشتریان به بازار معرفی کند . بنابراین بطور کلی میتوان گفت سری جدید دوربین های مینی اسپیددام داهوا ضمن صرف جویی قابل توجه در تامین نیروی کار و هزینه های مربوط به خرید تجهیزات; قابلیت زوم اپتیکال (زوم از طریق لنز) بسیارخوب ، حرکت و چرخش دقیق را فراهم میکند که بواسطه همین مزایا میتواند انتخاب مناسبی برای کابران باشد; به ویژه در مواردی که هزینه کار بالاست.

داهوا با هدف ایجاد جامعه امن تر زندگی هوشمندتر میکوشد تا به پشتوانه نوآوری ،ارتقای کیفیت و خدمات ، مشتریان و همکاران خود را در سرار جهان حفظ نماید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*