چگونه در زمان کرونا خطرات ناشی از ‌بازگشایی مدارس را به حداقل برسانیم؟


عبدالرضا ابراهیم پور 24 آبان 1400 دقیقه مطالعه
چگونه در زمان کرونا خطرات ناشی از ‌بازگشایی مدارس را به حداقل برسانیم؟

با پیدایش و گسترش ویروس کرونا، جهان دست‌خوش تغییراتی شگرف شده است. سازمان بهداشت جهانی و دولت‌ها متناسب با این تغییرات قوانینی را وضع کرده‌اند که افراد جامعه باید تمامی این شیوه‌ نامه‌ها را اجرا کنند؛ در این میان به ساز‌وکارهایی نیاز است که رعایت و یا رعایت‌ نکردن این دستور‌العمل‌ها مورد بررسی قرار گیرد و با افرادی که از انجام آن خودداری می‌کنند، برخورد شود.

از جمله این تغییرات می‌توان به بسته‌ شدن مرز کشورها، محدودیت رفت‌ و‌ آمد در سطح شهر‌ها، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها به‌ صورت آنلاین، تعطیلی بسیاری از مراکز خرید، اماکن ورزشی و رستوران‌ها، لزوم استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و … اشاره کرد.

با گذشت زمان و عدم‌موفقیت دانشمندان و پزشکان در مهار ویروس و عدم‌دستیابی به واکسن، بسیاری از کشور‌ها اقدام به بازگشایی مرزهای خود، از سرگیری کسب‌و‌کار و رفت‌و‌آمدها به‌صورت تدریجی و هوشمندانه کرده‌اند. لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، گرفتن تست‌های تشخیص بیماری، مانند PCR در کشور مبدأ به هنگام سفر و لزوم ارائه جواب تست در اداره مهاجرت کشور مقصد و تجهیز مکان‌های پررفت‌و‌آمد به سیستم‌های نظارت تصویری از جمله این اقدامات است .

امروز قصد داریم درمورد راهکار کمپانی داهوا درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی صحبت کنیم تا به کمک این راهکار‌ها و محصولات داهوا بتوانیم خطر ابتلا به این ویروس را در محیط‌های آموزشی به حداقل برسانیم.

تکنولوژی SMB داهوا

به کمک این فناوری می‌توان مدارس و محیط‌های آموزشی را به‌صورت هوشمندانه بازگشایی کرد. این فناوری شامل فرآیندهایی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

تکنولوژی SMB داهوا چگونه عمل می کند؟

فناوری SMB داهوا به‌ طور مداوم اقدام به سنجش دمای افراد می‌کند، وجود ماسک بر روی صورت فرد را تشخیص می‌دهد و فاصله‌ گذاری اجتماعی را به افراد یادآوری می‌کند.
سامانه نظارت تصویری، بدون دخالت مستقیم افراد تمامی موارد یاد‌شده را انجام می‌دهد که باوجود این امکان انتقال ویروس از فرد بیمار به فرد معاینه‌ کننده به صفر می‌‌رسد.

اهداف راهکار SMB داهوا

۱.مجبور نمودن افراد به رفت آمد سریع در زمان تردد بالا
( با به صدا در آوردن صدای هشدار)

۲.سنجش دما بدون نیاز به دخالت مستقیم فرد

۳.یادآوری دقیق و منظم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

۴.تشخیص وجود یا عدم وجود ماسک صورت افراد

کدام مکان ها در محیط آموزشی نیاز به نظارت بیشتری دارند؟

ورودی مدرسه‌ها، غذاخوری‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، کتابخانه‌ها و خوابگاه‌ها، از جمله مکان‌هایی هستند که در آن تراکم جمعیت بالاست و نبست به دیگر مناطق، افراد بیشتری رفت‌ و آمد می‌کنند. در این بخش از مقاله محصول و راهکار مورد‌نیاز هر بخش را با توجه به میزان رفت‌ و آمد افراد با هم بررسی می‌کنیم:

نکات برجسته

– پشتیبانی از تشخیص هم زمان 30 هدف در کمترین زمان و بهبود قابل‌ مقایسه سرعت رفت‌ و‌آمد.

– یادآوری فاصله اجتماعی با بهره‌گیری از الگوریتم یادگیری عمیق و کمک به بهبود کارایی مدارس.

دقت بالا

– دقت نظارت بر دما 0.3 ± ، با استفاده از Black Body

– تشخیص ماسک صورت با استفاده از ویژگی کنترل هوشمند با درصد تشخیص >95%

راهکار SMB داهوآ را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت ایده‌ پرداز پرارین، نماینده محصولات نظارت تصویری داهوا در ایران، آمادگی خود را برای ارائه محصولات و راهکارهای نظارت تصویری، در زمینه کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا اعلام می‌کند.

اگر شما علاقه‌ مند هستید که این دسته از محصولات را در محیط آموزشی و دانشگاه  خود نصب کنید، کافیست با شماره 02154715 تماس بگیرید و یا  به وبسایت  Perarinco.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*