6 راه کمک سیستم های نظارت تصویری به کسب وکار شما


عبدالرضا ابراهیم پور 19 آبان 1400 دقیقه مطالعه
6 راه کمک سیستم های نظارت تصویری به کسب وکار شما

برخی صاحبان مشاغل و کسب و کارها نصب و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته در محل کار خود را دست کم می گیرند. این افراد با قیاس هزینه ها و فواید نصب سیستم های نظارت تصویری به استفاده از راهکارهای سنتی ترِ تامین امنیت روی می آورند تا قدمی رو به جلو در مدیریت هزینه های ثابت و متغیر شرکت برداشته باشند که البته در نگاه اول منطقی به نظر می رسد. در عین حال، باید در نظر داشت که یکی از بزرگترین راه هایی که یک شرکت متضرر می شود از طریق سرقت است. هر سازمان و یا نهادی رویکردی مختص به خود در پیشگیری از ضرر دارد ولی اغلب آنها استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته را به عنوان راهکار اصلی در دستور کار قرار می دهند. در یک سیستم دوربین مدار بسته (CCTV) یک یا چند دوربین مسئولیت انتقال تصویر به یک نمایشگر یا مجموعه ای از نمایشگرها می شود که در محلی نزدیک به دوربین نصب شده اند. دوربین ها می توانند تصاویر زنده ی ویدیویی از شرایط لحظه به لحظه ی محل مورد نظر ارسال کنند یا برای ضبط تصویر برنامه ریزی شوند و به این طریق می توان در زمان دلخواه تصویر ضبط شده را بررسی کرد، اکثر دوربین ها قادر به اجرای هر دو فرآیند هستند.

دوربین های مدار بسته می توانند مفید تر از آنچه در نظر شماست باشند. در زیر شش راه کلیدی که دوربین مدار بسته می تواند به حفظ امنیت کسب و کار شما کمک کند آورده شده:

1. بررسی های منظم:

با روی کار آمدن سیستم های نظارت تصویری جدید مجرمین نیز سعی می کنند راه های تازه ای را برای سرقت امتحان کنند. باید کوشید با بررسی سیستم های به روز در بازار و استقبال از ایده های امنیتی جدید به تامین هر چه بهتر امنیت کسب و کار خود روی آورد.

2. باز دارندگی

اگرچه سیستم نظارت تصویری تمام جرم و خرابکاری ها را متوقف نمی کند، ولی قابل رویت بودن دوربین های مداربسته به عنوان یک عامل باز دارنده از جرایم احتمالی عمل خواهد کرد. خطر سرقت از یک فروشگاه بدون دوربین مداربسته خیلی بیشتر از فروشگاهی است که به وضوح حضور دوربین مداربسته درآن دیده می شود. نصب دوربین های مداربسته در محل ورودی یا خروجی یک ساختمان و تصویر برداری از نقاط مهم و حساس مثل ویترین یک فروشگاه یا وسایل الکترونیکی نصب شده در یک مرکز خرید می تواند شانس یک فرد مجرم را برای انجام خرابکاری به حداقل برساند.

3. محافظت از خود و پرسنل

اطمینان حاصل کنید که دوربین در تمام نقاطی که نیاز هست نصب شده باشد و پرسنل درباره ی این که در زمان یک تهدید جدی چه واکنشی از خود نشان دهند آگاه شده باشند. بهتر است سرمایه یا کالا را در اختیار سارق قرار داد تا با تلاش برای محافظت از آن مجروح شد. همچنین پرسنل خود را آموزش دهید تا رفتارهای مشکوک را در مراجعین تشخیص دهند. کادر شما باید بدانند چطور شما و یا پرسنل دیگر را از وقوع جرم در محدوده ی خود مطلع سازند.

4. شواهد

دوربین های مدار بسته هم امکان پیشگیری از وقوع جرم را دارند هم قابلیت ارائه ی تصاویر قابل اتکا که به پلیس در بازداشت متهمان کمک کند. سیستم های مجهز به نمایشگر به طوری که تصاویر از دوربین به یک نمایشگر برسد به کادر امنیتی اجازه ی بررسی لحظه به لحظه ی محدوده ی دلخواه را می دهد. اگر آنها هر رفتار مشکوکی در تصاویر ببینند می توانند به بقیه اعضا هشدار داده و از وقوع احتمالی جرم جلوگیری کنند. به علاوه می توانند اطلاعات حیاتی راجع به شکل ظاهری مجرم پس از ارتکاب به جرم در اختیار پلیس قرار دهند.

5. آرامش فکری

نصب سیستم های دوربین مدار بسته نه تنها خیال کارکنان شما را از بابت اهمیت داشتن امنیت جان آنها برای کارفرما راحت می کند، بلکه مشتریان و بازدیدکنندگان ناخودآگاه نسبت به فروشگاه یا شرکتی که دوربین مدار بسته ندارد احساس آرامش بیشتری در زمان بازدید از محل کسب شما می کنند. درحالی که برخی به استقرار دوربین مدار بسته در معرض دید عموم ندارند ولی آمارها نشان دهنده این است که بازدید کنندگان با مشاهده دوربین مداربسته احساس آرامش بیشتری می کنند.

6. جلوگیری از سرقت اطلاعات

به منظور محافظت از اطلاعات مهم از جمله سوابق مالی مشتریان و پرونده ی مشخصات کارمندان از سیستم های کنترل دسترسی روی سیستم های کامپیوتری استفاده کرده تا ورود را محدود کنید. مرتباً لیست کسانی که امتیاز ورود به سیستم ها را دارند بررسی کنید همچنین گذرواژه های فایل ها را به طور مرتب تغییر دهید. با نصب فایروال و آنتی ویروس اطمینان حاصل کنید که سیستم های فناوری اطلاعات شما به اندازه کافی در برابر تهدیدات خارجی محافظت شده اند. علاوه بر این با نظارت تصویری سیستم ها و کامپیوترهای کلیدی از اطلاعات خود محافظت کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*