XVR های سری اقتصادی کوپر مجهز به هوش مصنوعی


عبدالرضا ابراهیم پور 25 اسفند 1400 12 دقیقه مطالعه
XVR های سری اقتصادی کوپر مجهز به هوش مصنوعی

 


شرکت داهوا تکنولوژی، به‎‌تازگی XVR سری کوپر خود را که مجهز به هوش مصنوعی‌ست، به بازار عرضه کرده است.  XVRهای سری Entry-Level (سری اقتصادی) با بهره‌گیری از عملکردهای هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون صرف هزینه اضافه از XVRهای مجهز به هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. با گسترش روز افزون فناوری هوش مصنوعی در سایر حوزه ها و محصولات، دوربین های مداربسته نیز از این امکان بی بهره نمانده‌اند. از این روی تکنولوژی هوش مصنوعی حتی در محصولات سبد اقتصادی داهوا نیز به عنوان بخشی از پیکربندی استاندارد داهوا تبدیل شده است. شرکت داهوا با ترکیب نوآوری‌های پیشرفته HDCVI6.0 Plus و هوش مصنوعی به ارتقا این فناوری در روند تولید دستگاه‌های ذخیر‌ه‌ساز HDCVI خود کمک کرده است و به طور مستمر پیشرفت‌هایی را در زمینه هدایت توسعه صنعت نظارت تصویری کسب نموده‌است. داهوا همواره در تلاش است تا محصولات خود را به فناوری های جدید و بکر مجهز نماید.

امروزه هوش مصنوعی بر همه جنبه‌های زندگی ما تأثیر گذاشته و باعث بهبود کارایی، صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی شده است. فناوری هوش مصنوعی در صنعت نظارت تصویری به‌دلیل افزایش دقت تشخیص و جست‌وجوی سریع هدف نیز استفاده می‌شود.همانطور که می‌دانیم ممکن است قیمت محصولات دارای فناوری هوش مصنوعی، برای کاربرانی که نگران بودجه خود و هزینه‌های گزاف می‌باشند، مقرون به صرفه نباشد. شرکت داهوا به منظور رفع این نگرانی سبد محصولات اقتصادی کوپر خود، با قابلیت هوش مصنوعی را به بازار عرضه کرد. بدین ترتیب دستگاه‌های ذخیره‌ساز مجهز به هوش مصنوعی با قیمت اقتصادی در دسترس همگان قرار می‌گیرد. سری جدید XVR های کوپر دارای قابلیت های SMD Plus و کدینگ هوش مصنوعی است که به‌صورت پیش فرض فعال بوده و بدون نیاز به تنظیمات اضافی تمام مراحل نصب را به‌طور قابل توجهی آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. قابلیت تشخیص حرکت هوشمند پیشرفته (SMD Plus) می‌تواند افراد و وسایل نقلیه را به‌طور دقیق شناسایی کرده و آلارم‌های اشتباه ناشی از اشیا نامربوط مانند درختان، حیوانات، نور و… را فیلتر کند.

بیشتر بخوانید :  آنچه از قابلیت‌های SMD Plus و SMD 3.0 دوربین مداربسته داهوا باید بدانیم!

به هنگام جمع‌آوری شواهد و مدارک پس از وقوع حادثه، کاربران می‌توانند به جای بررسی و غربالگری دستی تعداد زیادی از فیلم‌ها، هدف مورد نظر را با قابلیت انتخاب نوع هدف (انسان یا وسیله نقلیه) جست‌وجو کنند که این امر به بهبود کیفیت بررسی‌ها، تحقیقات و سرعت بخشیدن به بسته شدن پرونده کمک می‌کند.عملکرد SMD Plus دستگاه ضبط تصویر سری کوپر با ویژگی Active deterrence (قابلیت بازدارندگی) به راحتی با دوربین سه گانه داهوا یا همان  HDCVI TiOC Camera در جلوگیری از وقوع جرایم احتمالی مؤثر است. آژیر داخلی دوربین به همراه نور LED هوشمند می‌تواند به‌طور مؤثری به مزاحمان هشدار داده و‌ مانع ورود آن‌ها شود. این دستگاه همچنین با برنامه موبایل داهوا (DMSS) یکپارچه شده که کاربران در هر زمان و هر مکان می‌توانند برای کنترل عملکرد سیستم‌های نظارتی از آن استفاده کنند. علاوه بر این دستگاه امکان پشتیبانی از زنگ هشدار دلخواه را که به هنگام شناسایی هدف توسط دوربین محیط پخش می‌شود، دارد. همچنین کاربران می‌توانند پیام مورد نظر را بر اساس سناریوهای مختلف با صدای خود ضبط کنند و آن را از طریق اپلیکیشن DMSS بر روی دوربین بارگذاری نمایند.

برای مثال یک پیام خوش‌آمدگویی مانند ”خوش آمدید“ می‌تواند در ورودی یک سوپر مارکت تنظیم شود، از طرفی هشدارهای فوری مانند ”ورود غیرمجاز ممنوع“ و ”پارک ممنوع“ می‌توانند به ترتیب در ویلاهای شخصی و مکان هایی که پارک کردن ممنوع می‌باشد، مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از مزایای آخرین سری کوپر هوشمند XVR، عملکرد کدگذاری AI است. در مقایسه با کدگذاری معمول H.264/H.265، این سری با حفظ کامل تصاویر افراد و وسایل نقلیه بدون افت کیفیت تصویر، در بیش از ۵۰٪ پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی می‌کند.

به لطف CBR (بیت ریت ثابت) کدگذاری AI، امکان یکپارچه‌سازی و ادغام سازگار با سایر برند دستگاه ها و سیستم عامل‌ها و همچنین عملکرد پایدار سیستم را تضمین می‌کند. بطور کلی سری کوپر هوشمند داهوا در واقع یک دستگاه ضبط و ذخیره‌ساز هوشمند با مزیت هایی از قبیل راحتی، سهولت استفاده، مقرون به صرفه بودن و سایر مزیت های فناوری می‌باشد. این سری از محصولات برای استفاده در طیف گسترده‌ای از سناریوها مانند مغازه های خرده فروشی، پارکینگ ها و ویلاهای شخصی مناسب است. سری کوپر هوشمند مجهز به ویژگی‌های AI ، مانند کدگذاری AI و SMD Plus می‌باشد، بدین ترتیب بدون نیاز به صرف هزینه گزاف، هوش مصنوعی را در دسترس همگان قرار داده است.

با سبد محصولات کوپر داهوا آشنا شویم:

در سال 2016 اولین سری محصولات اقتصادی داهوا با نام تجاری کوپر شامل دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصویر رونمایی شد. از همان ابتدا داهوا به دنبال گرفتن سهم بازار بیشتری در سری محصولات اقتصادی بازار بود. طی 5 سال گذشته داهوا توانست سهم قابل توجه‌ای از سبد محصولات ارزان قیمت را از آن خود کند.اکنون رقیب اصلی داهوا در دسته محصولات ارزان قیمت و اقتصادی برند هایلوک از کمپانی هایکویژن می‌باشد.

دستگاه‌های ضبط تصویر ابتدا در دو سری A و B به بازار عرضه شدند هر دو این دستگاه‌ها از یک هاردیسک با ظرفیت 6 ترابایت پشتیبانی می‌کردند و کیفیت بازپخش آن‌‎ها 1080Nبود. تنها تفاوت سری B بهره‌گیری از کدینگ فشرده سازی +H.265 که موجب کاهش فضای اشغال شده داده‌ها و در نتیجه کاهش هزینه خرید هاردیسک می‌باشد. از پرطرفدارترین مدل‌های سری A می توان به دستگاه XVR1A04 با ورودی 4 کانال تصویر و دستگاه XVR1A08 با ورودی 8 کانال تصویر می‌توان اشاره کرد.

شرکت داهوا تکنولوژی با ماموریت ”ایجاد جامعه‌ای امن‌تر و زندگی هوشمندتر“ همواره تمرکز خود را بر روی “ نوآوری، کیفیت و خدمات” برای ارائه خدمت به شرکا تجاری و مشتریان خود در سراسر جهان حفظ می‌کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*