نظارت، مدیریت و امنیت هوشمند ترافیک به کمک راهکارهای داهوا


عبدالرضا ابراهیم پور 25 خرداد 1403 7 دقیقه مطالعه
نظارت، مدیریت و امنیت هوشمند ترافیک به کمک راهکارهای داهوا

با رشد جمعیت در کشور‌ها، افزایش تعداد خودرو و وسایل نقلیه در جاده‌ها و مسیر‌های برون‌شهری بهبود کیفیت نظارت بر حمل و نقل و مدیریت ترافیک در مناطق شهری و راه‌های بین‌شهری امری اجتناب ناپذیر است. ‎شرکت داهوا یک راهکار جامع و کاربردی برای مدیریت ترافیک هوشمند در جهت افزایش ایمنی در جاده‌ها و تضمین برقراری امنیت سفر‌ها ارائه کرده است.

پاسخگویی به نیازها در سناریوهای مختلف

‎‎از مواردی که در راه حل ترافیکی داهوا در نظر گرفته شده است می‌توان به تشخیص تخلفات رانندگان مانند سرعت غیر مجاز، قابلیت پلاک خوانی و شناسایی وسایل نقلیه، رصد جریان و روند ترافیک، تجزیه و تحلیل رفتار رانندگان و واحد اجرای تخلفات اشاره کرد.

استفاده از کنترل فرآیند آماری (SPC) و فناوری Glowlight جهت افزایش نظارت

تابش مستقیم ‎نور شدید آفتاب در طول روز می‌تواند موجب آن شود که تصویر خودرو به صورت واضح قابل تشخیص نباشد ‎این نکته منفی علاوه بر آنکه عدم شناسایی خودرو و راننده آن را در پی دارد، باعث کاهش سرعت جمع‌آوری اطلاعات می‌گردد. ‎به کمک موارد یاد شده نور طبیعی محیط خنثی و تصویر خودرو و راننده آن قابل رؤیت است.

‎داهوا این دسته از محصولات را با استفاده از سنسور تصویر پیشرفته موسوم به GS-CMOS و پردازنده قدرت گرفته از فناوری هوش مصنوعی تولید می‌کند. تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در این محصولات نقش کلیدی را در جهت ثبت، پایش، جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات بر عهده دارند. داهوا همچنین به کمک تکنولوژی Dark-Light جزئیات و جلوه‌های بصری تصویر را ارتقا می‌دهد.

‎دوربین مداربسته داهوا تصاویری واضح، شفاف و بدون ‎انحراف رنگی در محیط‌های با نور بسیار کم معادل ۸۰ لوکس نوری را دریافت می‌کند. ‎این امکان به حد بسیار بالایی موجب بهبود کارایی سیستم مدیریت ترافیک شهری هوشمند و بین شهری داهوا می‌شود.

فناوری RVF که ترکیبی از فناوری‌های Radar & Vision Fusion می‌باشد؛ ‎امکان رصد کامل مسیر حرکت وسیله نقلیه را به صورت بصری ‎در صفحه نمایشگر روبروی کاربر در اتاق مانیتورینگ مرکز مدیریت تصاویر فراهم می‌کند.

‎الگوریتم‌های یادگیری عمیق مرتبط با راهکار هوشمند ترافیک داهوا برای ضبط ابر داده‌هایی مانند تشخیص، شناسایی پلاک، رنگ، مدل و نام تجاری خودرو و تشخیص تخلفات رانندگی مانند سرعت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی توسط راننده، رد کردن یا گذر از چراغ قرمز استفاده می‌شود. میزان دقت این موارد بیش از ۹۸ درصد برآورد شده است.

‎راهکار هوشمند ترافیک داهوا از رادار داپلر (Doppler Radar) استفاده می‌کند. رادار داپلر وسیله‌ای است که برای سنجش سرعت و مسیر حرکت یک شی متحرک با استفاده از امواج الکترومغناطیس به کار گرفته می‌شود. این راهکار توانایی پوشش چهار، شش و هشت لاین جاده‌ای به صوررت قابل تنظیم ‎و امکان تشخیص ۱۲۸ سوژه متحرک با سرعت ۵ الی ۳۰۰ کیلومتر بر ‎ثانیه و خطای اندازه‌گیری تا 2± درصد را دارا می‌باشد.

تجهیز واحد اجرایی به فناوری هوش مصنوعی برای به حداقل رساندن هزینه‌های عملیاتی

‎دوربین مداربسته داهوا می‌تواند به طور همزمان از تشخیص تخلفات رانندگی، اندازه‌گیری سرعت و رصد جریان ترافیک پشتیبانی کند. ‎راه حل ترافیک هوشمند داهوا نیاز به سرور‌های قدرتمند و تجهیزات انتقال سیگنال نظیر سوئیچ شبکه را از بین می‌برد. این امر موجب کاهش هزینه زیرساخت یک تقاطع تا ۸۰ درصد می‌شود.

ارائه راه حل ترافیک کم کربن

طراحی، تولید و ‎عرضه یک محصول با کاربرد‌های گوناگون و مفید توسط داهوا تکنولوژی، کاربران را از خرید چند محصول با قابلیت‌های غیر یکسان بی‌نیاز می‌کند. ‎با کاهش تعداد دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرای راهکار ترافیک هوشمند داهوا، هزینه خرید، نصب و نگهداری تجهیزات به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. این صرفه‌جویی در تولید تجهیزات مختلف موجب کاهش انتشار گاز کربن و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

داهوا تکنولوژی به عنوان یکی از پیشگامان عرضه محصولات نظارت تصویری، همواره در تلاش است تا ضمن تولید محصولات با کیفیت و نیز ارائه راهکارهای نظارتی، پاسخگوی نیاز مشتریان و کاربران خود باشد. راهکارهای ترافیک هوشمند داهوا یکی از موضوعاتی است که موجب برقراری امنیت در سطح جاده و مسیرهای ارتباطی می‌گردد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*