آشنایی با نسل ششم تکنولوژی HDCVI داهوا


عبدالرضا ابراهیم پور 5 آبان 1400 دقیقه مطالعه
آشنایی با نسل ششم تکنولوژی HDCVI داهوا

طی این سال ها ، داهوا به عنوان بانی و مبتکر تکنولوژی HDCVI در دنیای دوربین مداربسته،این فن آوری را از لحاظ وضوح تصویر، هوش مصنوعی و امکانات کاربردی ارتقاء بخشیده است. امسال داهوا از تکنولوژی HDCVI نسخه سری 6 با اولین دارنده قابلیت نمایش تصویر با کیفیت 4K در Real-Time و هوش مصنوعی رونمایی می کند.

این فناوری جدید یک تجربه کارا، در پخش زنده و Playback از طریق راهکار Real-Time 4K و کدینگ هوش مصنوعی ضمن حفظ همان حافظه هارد دیسک HDD ارائه می دهد. قابلیت گفتگو دو طرفه ارتباط بی وقفه بین دوربین و دستگاه ضبط تصویر با کیفیت صوتی ارتقاء یافته را فراهم کرده است. علاوه بر این HDCVI ها با قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته، می تواند انسان و وسایل نقلیه را در تصاویر شناسایی کند. کاربران را با آلارم های دقیق هوشیار کند و قابلیت جستجوی سریع با گزینه انتخابی انسان یا وسیله نقلیه را فراهم کند. تکنولوژی HDCVI ایده های تازه و امکانات جدید را برای صنعت به ارمغان آورده است و همیشه راهکارهای اقتصادی تر ، ایمن تر و راحت تری را برای مشتریان فراهم می کند.

 

هوش مصنوعی پیشرفته

کاربرد هوش مصنوعی پیشرفته در دوربین مداربسته چیست ؟

با بهره گیری از چیپ هوش مصنوعی مستقل با توان محاسباتی تا 4T و الگوریتم یادگیری عمیق در تجهیزات مداربسته، تکنولوژی HDCVI قادر به تشخیص دقیق انسان، وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری می باشد.

هوش مصنوعی پیشرفته از قابلیت های تشخیص چهره، حفاظت محیطی، فرا داده ( متا دیتا )، SMD PLUS ( قابلیت کاهش خطای آلارم سیستم های نظارتی ) و در دوربین های مداربسته پشتیبانی می کند که می تواند جهت پیشگیری از خطر احتمالی، آلارم رویداد بدون وقفه و پرس و جوی سریع مورد استفاده قرار گیرد.

 

گفت و گو دوطرفه

گفتگو دو طرفه یک تکنولوژی منحصر به فرد و پیشرو در بازار HD-OVER-COAX و یک پیشرفت نوآوری در تکنولوژی AUDIO-OVER-COAX محسوب می شود.
علاوه بر برآورده سازی تقاضای کاربران روی اطلاعات صوتی کمکی، گفتگو دو طرفه همچنین امکان ارتباط صوتی دو طرفه را فراهم می کند که می تواند جهت هشدار به مزاحمان و ارائه راهنمایی هنگام وقوع سانحه استفاده گردد. تکنولوژی پیشرفته کاهش نویز صوتی، سبب افزایش کیفیت صدای پخش می گردد و برای کاربران یک راهکار نظارت تصویری چند بعدی، با کیفیت و امن را فراهم می کند.

 

کدینگ هوش مصنوعی

– هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین مداربسته داهوا، فشرده سازی فیلم ها را به سطح جدیدی از انکودینگ content-aware برده است که می تواند از نویز جلوگیری کند و تصاویر را با جزئیات بیشتری ارائه دهد.
– بصورت اتوماتیک انکود کردن را با هدف کیفیت دریافتی از طریق تشخیص حرکت انسان یا وسیله نقلیه انجام می دهد که بطور قابل توجهی کیفیت استریمینگ را در مقایسه با H265+ بهبود می بخشد.
– زمانی که هدف واقعی در سایت وجود ندارد، پهنای باند را کاهش می دهد و سبب کنترل کارا در جهت صرفه جویی در هزینه های ذخیره سازی هارددیسک می گردد.

فواید

در مقایسه با سیستم های نظارت تصویری مرسوم، تکنولوژی HDCVI دارای هوش مصنوعی، انسان و وسیله نقلیه را در یک تصویر دسته بندی می کند. برای کاربران تمرکز روی تصویرهای واقعی را آسان می کند، کارایی جستجوی هدف را افزایش می دهد و بطور چشمگیری هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.
علاوه بر این داهوا یک راهکار هوش مصنوعی کامل و END-T0-END با دوربین 4K UHD و تمام رنگی جهت اطمینان دادن از دقت بالا و برای افزایش کارایی مدیریت از طریق نرم افزار DSS و DMSS یکپارچه، ارائه می دهد.

1- شناسایی دقیق چهره انسان: ارائه نرم افزارهای ارزشمند تجاری از قبیل تشخیص VIP ، آلارم لیست سیاه و اکسس کنترل را فراهم می کند.

2- آلارم دقیق برای انسان و وسیله نقلیه: آلارم های کاذب ناشی از برگ درختان، پرندگان، چراغ ها را فیلتر می کند و از اقدامات غیرضروری جلوگیری می کند.

3- دوربین بازدارنده فعال: اتصال این دوربین مداربسته می تواند به مزاحمان با آژیر داخلی و نور سفید در زمان وقوع سانحه هشدار دهد.

4- جستجوی سریع هدف: از ویژگی “جستجوی هوش مصنوعی” برای جستجوی سریع افراد و هدف یا وسایل نقلیه در تصاویر دیداری استفاده می کند.

طرح کدینگ AI :

گام اول : تجزیه تحلیل ها نشان می دهند هیچ انسان و یا وسیله نقلیه در تصویر نیست.

گام دوم : کاهش پهنای باند زمانی که هیچ هدف واقعی ای مشاهده نشده .

 

گام اول : تشخیص انسان و وسیله نقلیه در حال حرکت

گام دوم: بهبود اتوماتیک ENCODING با کیفیت تصویر مشابه

کیفیت 4K Real-Time:

– کیفیت 4K Real-Time یک تکنولوژی جدید و پیشرو در بازار انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال می باشد
– بازیابی موقعیت مکانی 33 فریم در ثانیه برای یک تجربه بصری بهتر
– ارائه وضوح بیشتر در جمع آوری حتی جزئیات بسیار کوچک در یک پوشش بزرگ نظارتی
– کدینگ AI در هزینه های ذخیره سازی صرفه جویی می کند و به کاربران اجازه می دهد، ضمن ثابت نگه داشتن هزینه ذخیره سازی فعلی از مزایای ارتقای وضوح کیفیت بالاتر بهره مند شوند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*