انتشار سری هوش مصنوعی و سری حرارتی داهوا


عبدالرضا ابراهیم پور 5 آبان 1400 دقیقه مطالعه
انتشار سری هوش مصنوعی و سری حرارتی داهوا

شاید این روزها واژه IOT یا اینترنت اشیا زیاد به گوشتان خورده باشد اما معنا و یا کاربرد آن را ندانید. نظریه اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون بیان شده اما تنها حدود دوسال است که به طور جدی در دنیای IT بر روی این مبحث کار می شود و نکته جالب اینجاست که بدانید در حال حاضر  اکثر کاروکسب ها در حال حرکت به سمت استفاده وسیع از این تکنولوژی هستند. در کل، مفهوم اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. حال با توجه به روبه رشد بودن دنیای IT این تکنولوژی به کمک صنایع مختلف آمده و امکانات ویژه ای را برای ارائه خدمات بهتر و تولید محصولات پیشرفته تر فراهم میکند ازین رو که در تمام دنیا همه ی تکنولوژی های روز در ابتدا در خدمت امنیت است ورود و استفاده از این تکنولوژی در صنعت نظارت تصویری هم اجتناب ناپذیر است به همین سبب کمپانی داهوا پیشرو و ارائه دهنده ی خدمات و راه حل های ویدئو محور IOT (اینترنت هوشمند اشیاء) در جهان با انتشار سری دوربین های هوش مصنوعی با گسترش بسترهای نرم افزاری (DHOP) تمامی شرکای تجاری را قادر میسازد تا برنامه های خود را با قدرت محاسبات قوی تری در دوربین های ULTRA AI IPC (7 Series) و دوربین های حرارتی بر روی سخت افزارهای داهوا گسترش دهند. علاوه بر این محیط توسعه کاربریه آسان تری را نسبت به قبل در اختیار آنها قرار میدهد .

 

 DHOP یک پلتفرم است که اولین بار در سال 2017 منتشر شده و برنامه های دیگری  که به اصطلاح  Third Party1 گفته می شوند را روی دوربین های تحت شبکه DAHUA بارگیری و نصب میکند. در مقایسه با نسخه ی اصلی ، AI DHOP دارای خط تولید گسترده تر ، قدرت محاسبات قوی تر و فرآیند توسعه راحت تری است . علاوه براین در زیر ساخت فراهم شده ،  نرم افزار و سخت افزار تفکیک شده اند به همین دلیل با این قابلیت میتوان در صورت لزوم  الگوریتم هایی که امکان عملکرد های مختلف را در یک تجهیزات فراهم میکند را روی دستگاه بار گذاری کرد. همچنین AI DHOP امکان رفع عیب ، تشخیص و آپدیت آسان تری دارد. قبل از شروع مجدد دستگاه ، با هماهنگ سازی و تفکیک کردن اختصاصی ذخیره سازیه داده های برنامه با FLASH ، از داده ها بهتر محافظت میشود .

مزایای تکنولوژی  DHOP

علاوه بر داشتن مزایای معمول حال  AI DHOP امکانات بیشتری را ارائه میکند. با وجود FLASH تا 1 گیگابایت، DDR تا 512 مگابایت و توان محاسبات هوش مصنوعی تا 2G  به هم پیمانان تجاری خود امکان بیشتری میدهد تا نرم افزارها و برنامه های خود را با زیرساختهای این دستاورد  داهوا توسعه دهند به زبان ساده تر مفهوم بالا بدین معناست که در کل عملکرد های هوش مصنوعی بیشتری پردازش شده و محقق میگردد ، همچنین راه حل های مشترک بیشتری برای خدمت بهتر به مشتریان فراهم میشود .در ادامه همچنین این دستاورد دارای چندین روش بروزرسانی مختلف میباشد و از نظرضریب امنیت بسیار بالا بوده و از لایه های محافظتی بسیاری برای حفاظت از اطلاعات پردازش شده تشکیل شده است .

فواید تکنولوژی  DHOP

همکاری با کمپانی داهوا از طریق AI DHOP  منافع بهتر و گسترده تری را در دراز مدت بهمراه خواهد داشت . پشتیبانی بسیار قوی نه تنها در طول دوره توسعه بلکه در مراحل بعدی نیز تضمین میشود . برنامه های مورد تایید و آزمایش شده با افتخار با یک دسترسی جهانی مبتنی بر کاربر در وب سایت کمپانی داهوا منتشر میشود . این امکان در اختیار شرکای تجاری AI DHOP قرار میگیرد تا در فعالیت های مختلف بازاریابی در شبکه های جهانی به عنوان شریک تجاری داهوا معرفی و تبلیغ شوند . در نهایت مصرف کننده گان گرامی میتوانند لایسنس هایی را مستقیما از شرکای تجاری DHOP خریداری کنند که کمپانی داهوا برای پخش و در دسترس قرار گرفتن بهتر این لایسنس ها در دوربینها به آنها کمک خواهد کرد . 

راه حل مشترک ما ، بدون اغراق سیستم های نظارت تصویری هوشمندرا به یک مرحله ی جدیدی از امکان دسترسی و مقرون به صرفه بودن می رساند. سرمایه گذاری های اولیه به دلیل هزینه های  پایین تر تجهیزات به طور قابل توجهی کاهش میابد . در عین حال سیستم  به دلیل توسعه مستمرAXXON  همواره در مدت زمان طولانی در حالت آنالیز ، تجزیه و تحلیل تصاویر ویدئویی بعدی و بروزرسانی رایگان باقی میماند . (متن از Alan Ataev مدیر فروش جهانی AxxonSoft)

پیتر بن مدیر راه حل های خارج از کشور در کمپانی داهوا گفته است : در فاز بعدی این پروژه ما به پیشرفت در این بستر ایجاد شده ادامه خواهیم داد بهبود محیط ، توسعه و تقویت توان محاسباتی  ، فضای مناسب پس  زمینه ، ذخیره سازی ، حمل و نقل هوشمند و غیره از دستاوردهای این پیشرفت خواهد بود .

آمادگی و بستر مناسب برای تغییرات ، استراتژی کلیدی کمپانی داهوا است به خصوص در این دوره که IOT با سرعت در حال تغییر است. درحال حاضر  DHOPبرای برخی از دوربین های تحت شبکه ی داهوا از جمله   IPC دوربین های PTZ  و دوربینهای حرارتی در دسترس است و ما این ویژگی ها را به زودی برای سایر محصولات ایجاد کرده و در اختیار قرار میدهیم .

DHOP  از زمان آغاز فعالیت ، بسیاری از شرکای فناوری را گرد هم جمع کرده است و بسیاری از راه حل های کارامد و منحصر به فرد مشترکی را در زمینه های مختلف ایجاد میکند .

منبع :  وب سایت کمپانی داهوا

 


1. برنامه یا سرویس Third Party یا شخص ثالث، سرویس یا برنامه‌ای است که نه شما ساخته‌اید و نه شرکت طرف حساب شما.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*