با دوربین‌های IMOU، امنیت را به خانواده خود هدیه دهید


امید قائمی 17 فروردین 1401 دقیقه مطالعه
با دوربین‌های IMOU، امنیت را به خانواده خود هدیه دهید

اینبار می‌خواهیم انواع دوربین‌های IMOU را مورد بررسی قرار دهیم. می‌دانیم که برند IMOU  یکی از برندهای معروف و معتبر دنیا است. IMOU با رونمایی از دوربین‌های هوشمند بی‌سیم خود در همایشی، توانست که نظر کاربران سرتاسر دنیا را به خود جلب کند. این دوربین‌ها علاوه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشترکی نیز دارند که در همه مدل‌های IMOU یکسان است. از ویژگی‌های مشترک آن‌ها می‌توانیم به انتقال تصاویر از طریق نرم افزارهای قابل نصب بر روی موبایل و کامپیوتر، قابلیت صدای دو طرفه برای ارتباط برقرار کردن در بیشتر مدل‌ها، کیفیت تصویر بسیار بالا، انتقال تصاویر با سرعت بالا بدون نویز و… اشاره کنیم. در ادامه قصد داریم درمورد پنج دوربین از دوربین‌های IMOU و برخی از کاربردها و ویژگی‌های آنها صحبت کنیم.

دوربین imou Renger 2

این دوربین یکی از کالاهای برجسته برند IMOU است و با قابلیت‌هایی که دارد، شما را شگفت زده خواهد کرد. از این قابلیت‌ها می‌توانیم به قابلیت اتصال دوربین به NVR، زاویه دید 115 درجه، کیفیت تصویر فول HD که تصویری فوق‌العاده با کیفیت و با تمام جزئیات به کاربر ارائه می‌دهد و بزرگ نمایی تا X16 اشاره کنیم. قابلیت Full Ranger کمک می‌کند که هیچ نقطه کوری برای این دوربین وجود نداشته باشد. از دیگر قابلیت‌های شگفت انگیز دوربین IMOU Renger 2 می‌توانیم به چرخش 360 درجه افقی و همینطور 85 درجه عمودی آن اشاره کنیم. دوربین مورد بحث دید در تاریکی مطلق را در فاصله 10 متری نیز امکان پذیر می‌سازد. همچنین این محصول از کارت حافظه 256 گیگ پشتیبانی می‌کند که این در تمام دوربین‌های هوشمند بی‌نظیر است. این دوربین نیز رزولوشن‌های تصویر را تا 1080P فول HD به کاربر ارائه می‌دهد.

شرکت Imou ویژگی‌های هوشمند و فوق‌العاده دیگری نیز به‌صورت یکجا در این مدل از دوربین‌های IMOU  قرار داده است. این ویژگی‌ها اعم از تشخیص گریه کودک، تشخیص حرکت انسان، تشخیص حرکت اشیاء، قابلیت مکالمه دو طرفه، قابلیت حفظ حریم شخصی، داشتن آژیر در خود دوربین و همینطور رهگیری سوژه است. این یعنی اگر شیئ یا انسانی در جلو دوربین حرکت کند، دوربین آن را دنبال می‌کند و آژیری که در دوربین کار گذاشته شده است به صدا در می‌آید و سپس یک ویدئو از آن حرکت و یک نوتیفیکیشن به گوشی شما ارسال می‌کند. ویژگی مشترکی که در تمام دوربین‌های آیمو وجود دارد، این است که شما می‌توانید مشخص کنید در کدام نقطه از تصویر، اگر موشن و حرکتی مشاهده کرد آن را رکورد کند و در چه نقطه از تصویر اگر حرکتی را مشاهده کرد آن را برای شما ارسال نکند. این ویژگی می‌تواند در دوربین‌های رنج خود، بی‌نظیر باشد.

دوربین IMOU Ranger pro IPC-A26HP

از دیگر دوربین‌های پر طرفدار و باکیفیت کمپانی IMOU می‌توانیم به Renger Pro IPC-A26HP اشاره کنیم. گفتنی است که این دوربین با وضوح بسیار بالا و امکاناتی که دارد، مناسب برای فضاهای داخلی طراحی شده است. دوربین IMOU مدل Ranger Pro با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای محیط داخلی خانه باشد. آنچه که این دوربین بی‌سیم را شگفت انگیز می‌سازد فقط نصب و استفاده آسان از آن نیست، بلکه دارای عملکرد قدرتمند چرخش به صورت عمودی و افقی است که به شما قابلیت پوشش 360 درجه محیط را می‌دهد. این محصول همچنین دارای میکروفون و بلند گوی داخلی هست. میکروفون این دوربین قابلیت این را دارد که نویز را حذف کند. این ویژگی به آن کمک می‌کند تا بسیار حساس باشد و در هنگام فیلتر کردن نویز پس زمینه، صدای مکالمه‌ای معمولی را بتواند ضبط کند.

دوربین IMOU Cruiser IPC-S22FP

دوربین IMOU Cruiser باتوجه به ویژگی‌های خود، مناسب برای محیط‌های خارجی است. از ویژگی و قابلیت‌های این محصول می‌توانیم به چهار حالت دید در شب رنگی هوشمند آن، مقاوم در برابر آب و هوا، گفتگوی دو طرفه، تشخیص انسان، تنظیم منطقه تشخیص می‌توانیم اشاره کنیم. به لطف ip66 می‌توان در شرایط آب و هوایی مختلف و در محیط باز از آن استفاده کرد. دوربین کروزر با چراغ‌های جلوی داخلی و دیگر ویژگی‌های آن و همچنین صدای آژیر امنیتی تا 110 دسی بل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما نیز باشد.

دوربین IMOU Ranger IQ

این دوربین، یک دوربین بی‌سیم بیبی کم با امکاناتی هوشمند است که علاوه بر قابلیت چرخش در محیط، مانند دیگر محصولات آیمو امکان کنترل از راه دور، شنیدن صدای محیط  و گفتگوهای صوتی دو طرفه را نیز دارا است. این دوربین قابلیت تشخیص صدای بلند مثل گریه کودک را دارد و شما می‌توانید آن را در اتاق کودک خود نصب کنید. قابلیت تشخیص صدای بلند این دوربین، به این معنا نیست که فقط به صدای جیغ و گریه کودک حساس باشد بلکه در هنگام شکسته شدن پنجره توسط سارق، بر روی تلفن همراه شما آلارم ارسال می‌کند. دوربین مورد بحث قابلیت حفظ حریم خصوصی را نیز دارا است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا زمان‌هایی که در منزل حضور دارید، حالت حریم خصوصی آن را فعال کنید تا در این صورت لنز دوربین خاموش شده به سمت پایین حرکت کند و پوشیده شود.

وجود میکروفن و بلندگو در این مدل از دوربین‌های IMOU، به شما امکان ارتباط بر قرار کردن صوتی دو طرفه را نیز می‌دهد. یکی از دیگر ویژگی‌های کارآمد این محصول، تولید تصویر رنگی در تاریکی مطلق است. این کار توسط سنسور استارلایت سونی امکان پذیر می‌شود و تصویر رنگی و شفافی را تولید و به کاربر ارائه می‌دهد. این دوربین بیبی کم از 256 گیگ حافظه پشتیبانی می‌کند. همچنین به آژیر داخلی نیز مجهز است.

دوربین IMOU Cell-2

Imou Cell-2 دوربین با کیفیتی است که برای محیط‌های داخلی و همچنین محیط‌های خارجی کاربرد دارد. به لطف قابلیت دید در شب رنگی آن، برای دیدن اینکه در روز و شب چه اتفاقاتی در محیط داخلی و خارجی منزل شما می‌افتد، هیچ محدودیتی وجود ندارد. این دوربین مانند دیگر دوربین‌های IMOU با استفاده از بلندگو و میکروفونی که در داخل دوربین تعبیه شده، قابلیت ارتباط بر قرار کردن صوتی دو طرفه را برای شما فراهم می‌سازد. دوربین مورد بحث دارای یک باتری است که با یک بار شارژ آن، حداقل تا نیم سال از شارژ کردن دوباره آن آزاد هستید. از دیگر قابلیت‌های Cell-2 می‌توانیم به تشخیص انسان، تشخیص شیئ آن نیز اشاره کنیم. این دوربین تصاویر را با کیفیت 4 مگاپیکسلی به کاربر ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله پنج دوربین از سری دوربین‌های IMOU را مورد بحث قرار دادیم و در ادامه هر کدام را به‌صورت جداگانه توضیح دادیم که چطور کار می‌کند، مناسب برای چه فضا و مکان‌هایی هستند، چه کارایی و ویژگی‌های دارند.

نتیجه گیری

شاید وقتی که این مقاله را خوانید از خود این سوال را کرده باشید که بهترین و پرفروش‌ترین دوربین مداربسته تولید شده توسط شرکت آیمو کدام است؟ در جواب به سوال شما باید بگوییم که دوربین‌های آیمو، نسبت به هم بر تری خاصی ندارند زیرا این کمپانی سعی در این دارد تا تمام دوربین‌های مداربسته خود را با بهترین کیفیت تولید کند و باتوجه به اینکه تمام دوربین‌های IMOU کیفیت تقریباٌ یکسانی دارند، فقط از لحاظ کارایی آنها دسته بندی می‌شوند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*