توضیحاتی در مورد ICR


عبدالرضا ابراهیم پور 27 مهر 1400 دقیقه مطالعه
توضیحاتی در مورد ICR

– این دوربین به Night Mode (حالت شب) تغییر پیدا می کند.

Infrared Cut Filter Removal | ICR

در این حالت از نور مادون قرمز بیشتری برای به دست آوردن تصویری با کیفیت بالاتر استفاده می شود. ICR قطعه ای مکانیکی است که بین لنز و سنسور تصویر قرار داده شده و به وسیله یک موتور و یا یک قطعه ی الکترومغناطیسی کنترل می شود. هنگامی که در حالت On است نور مادون قرمز را فیلتر می کند و در حالت Off این امواج می توانند به درون سنسور راه یابند و دوربین به حالت سیاه-سفید سوییچ می کند.

تکنولوژی IR-CUT در بسیاری از فیلدها خصوصا در دوربین های امنیتی به کار گرفته شده است و هدف آن تولید تصویری مشابه دید انسان در طول روز و تصویری با بالاترین حساسیت نوری در طول شب است. دوربین مداربسته IR-CUT به دوربینی اطلاق می شود که این فیلتر در درون آن تعبیه شده است.

 

 

دربین طیف گسترده ای از طول موج های نوری که در فضا وجود دارد چشم انسان تنها می تواند نورهایی با طول موج های بین 320nm-760nm را ببیند و آنچه که بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد مانند امواج فرابنفش (Ultraviolet|UV) و یا مادون قرمز (Infrared) با چشم انسان دیده نمی شوند. سنسورهای تصویری (CCD/CMOS) که بر روی دوربین نصب هستند، علاوه بر طیف نورهای مرئی، امواج دیگر نیز می تواند بر روی آنها تاثیر بگذارد. در نتیجه برای آنکه بتوانیم تصویری نزدیک به آنچه که با چشم انسان دیده می شود را از ایجاد کنیم باید به نوعی این امواج را از تصویر حذف کنیم. اگر از امواج فرابنفش صرف نظر کنیم، اشعه مادون قرمز را با استفاده از فیلتر IR ،همان طور که در شکل زیر می بینید می توان حذف کرد.

ولی زمانی که نور محیط به مرور کم می شود این فیلتر کنار رفته تا جایی که امکان دارد تمامی امواج نوری که در محیط وجود دارد را به سنسور تصویر برساند، بنابراین سنسور می تواند نور کافی را جذب کند. این کار باعث افزایش حساسیت نوری هنگامی که دوربین در طول شب کار می کند شود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*