دوربین مداربسته سه در یک داهوا


عبدالرضا ابراهیم پور 25 آبان 1400 دقیقه مطالعه
دوربین مداربسته سه در یک داهوا

همان‌طور که می‌دانیم نیاز مردم به برنامه‌ های کاربردی روزانه رو به افزایش است. دوربین مداربسته سنتی همواره مشکلاتی از قبیل اعلان خطر اشتباه در ورود و خروج حیوانات خانگی، حشرات و دیگر موارد را دارد که تنها با کنترل مجدد تصاویر ضبط ‌شده دوربین قابل‌ بررسی و تشخیص است. بازبینی مدارک و تصاویر در نمایشگرهای سیاه‌ وسفید مسئله را دشوار می کند؛ به‌ علاوه برای ارتقای سیستم و اضافه ‌کردن لوازم جانبی بیشتر، مانند میکروفون خارجی، بلندگو، ردیاب و چراغ اعلان خطر باد، صرف‌نظر از هدر رفت وقت و نیروی انسانی، هزینه بیشتری لازم است.

با هدف رفع مشکلات ذکرشده ، داهوا  از دوربین سه در یک ابتکاری و قدرتمند خود با نام (TIOC) رونمایی کرده است. این سیستم جامع و خودکار امنیتی مشکلات مذکور را به‌ طرز چشمگیری برطرف می‌کند که دارای ویژگی‌های زیر است:

1- اعلان خطر دقیق

اعلان خطر‌های اشتباه به طور عمومی کاربران سیستم‌های امنیتی را دچار سردرگمی می‌‌کند. با استفاده از محافظ محیط هوش مصنوعی و سیستم تشخیص حرکت فوق هوشمند، دوربین سه در یک داهوا  سیستم اعلان خطر دقیقی را به کاربران ارائه می‌دهد. با تنظیم این سیستم می‌توان صرف‌ نظر از حرکت حیوانات، برای انسان و خودرو اعلان خطر در نظر گرفت. با این توضیحات میزان خطای درنظر گرفته ‌شده به دو درصد کاهش می‌یابد. به‌علاوه، الگوریتم قدرتمند هوش مصنوعی، محدوده تشخیص حرکت را تا صد و هشتاد و پنج ‌درصد افزایش داده است و تصاویر را دقیق‌تر و سریع‌تر منتقل می‌کند؛ درنتیجه، راندمان سیستم سه در یک را به ‌طرز قابل ‌توجهی افزایش می‌دهد.

2- ضبط و پخش تمام‌ رنگی تصاویر

وجود مدارک و تصاویر قابل‌ اعتماد کلید بازیابی موفق است. با استفاده از فناوری صنعتی ضبط تمام ‌رنگی تصاویر، دوربین‌های سه در یک داهوا در طول شبانه ‌روز تصاویر را به‌صورت تمام‌ رنگی ضبط و پخش می‌کند و هم‌گام  با افزایش کیفیت تصاویر می‌توانند موارد مشکوک را شناسایی کنند.

3- بازدارنده فعال و اعلان خطر به‌ موقع

به‌ جای اعتماد ‌کردن به تصاویر ضبط ‌شده سنتی و اکتفا به شواهد، می‌توان از سیستم بازدارنده فعال و اعلان خطر به ‌موقع داهوا استفاده کرد که به‌ طرز چشمگیری از اتفاقات احتمالی جلوگیری می کند . سیستم بازدارنده فعال به نورهای قرمز و آبی که نسبت به نور سفید قابل‌ ملاحظه‌ تر هستند، حساس‌ترند؛ این میزان حساسیت حتی در باران ‌های شدید و هوای مه‌ آلود نیز کاهش نمی‌‌یابند. اسپیکر تقویت ‌شده آن تا  110dB صدا را که بسته به نوع انتخاب می‌توان از صدای آژیر و یا صدای ضبط ‌شده استفاده کند، پخش می‌کند.

نرم‌افزار اعلان خطر با اعلان به ‌موقع و لحظه‌ ای خطر به کاربران اجازه می‌دهد تا در هنگام اعلان، صدای خود را با سیستم گفت‌وگوی دوطرفه به گوش فرد برساند و صدای او را نیز بشنود. همچنین این تکنولوژی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از تصاویر تبلیغاتی و سفارشی، محتویات شخصی‌سازی‌شده و زبان‌ های محلی را متوجه شود. برای سهولت و افزایش سرعت در انجام کار، کاربران می‌توانند با فشردن تنها یک دکمه سرویس را فعال و یا غیرفعال کنند.

4- سه دوربین در یک

دوربین سه در یک داهوا، تصاویر رنگی را شبانه‌ روز ضبط می‌کند، بازدارنده فعال آن به‌ صورت دقیق عمل می‌کند و هوش مصنوعی آن نیز طبق آخرین فناوری طراحی شده است. قرارگیری این سه قابلیت در یک دوربین در صرفه‌ جویی هزینه و زمان به کاربران کمک شایانی می‌کند.

قواعد کلی کارکردن با دوربین سه در یک داهوا

نرم‌افزار: دوربین سه در یک، مناسب برای مکان‌های خصوصی مانند ویلاها، مغازه‌ها و یا انبارها است تا ضمن اعلان به متجاوزان حریم خصوصی و دور کردن آن‌ها، به محیط نظم دهد. این دوربین می‌تواند اهداف واقعی را شناسایی و اعلان خطر دقیق کند، سپس با استفاده از سیستم بازدارنده فعال اهداف را دور کند و مانع ورود آن‌ها به حریم خصوصی شود و درعین حال به کاربران در زمان واقعی و به‌طور آنی آگاهی دهد. ضبط تمام‌ رنگی تصاویر توسط این دوربین به کاربران اجازه می‌دهد تا دقیق‌تر و واضح‌ تر انسان‌ها و خودرو‌ها را شناسایی کند و در بازبینی‌های بعدی مفید تر واقع شود. با این ویژگی‌ها مالکان می‌توانند به کمک این دوربین سطح محافظت از حریم خصوصی را افزایش دهند.

همچنین از این دوربین می‌توان برای کنترل حاشیه‌های بزرگراه‌ ها که مخصوص خودروهای امدادی است، استفاده کرد. این خط ‌ها همواره باید آزاد، بدون ترافیک، راه‌بندان و خودروهای شخصی باشند. با استفاده از این دوربین می‌توان خط‌ های ویژه خودروهای امدادی را خالی و تحت کنترل نگه داشت. این دوربین می‌تواند به ‌راحتی مسئولیت کنترل خط‌ها را با هدف افزایش امنیت عمومی به ‌عهده بگیرد.

دوربین سه در یک داهوا، ضبط تمام‌رنگی تصاویر بازدارندگی فعال و هوش مصنوعی را به همراه دوربین‌های ویزسنس، HDCVI 6.0،  XVR و  PTZ  که مناسب برای ویلاها، مغازه‌ها و انبار‌ها است، عرضه می‌کند. شرکت داهوا با هدف برقرای امنیت در جامعه و تأمین زندگی هوشمند، با تمامی قوا بر روی نوآوری، کیفیت و خدمات تمرکز کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*