سوئیچ تحت شبکه چیه و کجا استفاده میشه؟ قسمت اول


امید قائمی 2 تیر 1401 مدت 2 دقیقه

سلام به این قسمت از ویدیو های آموزشی پرارین خوش آمدید. در این ویدیو قرار هست درباره سوئیچ های تحت شبکه و موارد استفاده آن با شما صحبت کنیم. تا انتهای ویدیو همراه ما باشید.

یکی از ابزارهای پر کاربرد در شبکه های کامپیوتری سوئیچ های شبکه هستند، کاربرد سوئیچ ها در شبکه ارتباط نود ها و تجهیزات با هم هستند که خیلی مهم و حیاتی می باشد.

در سوئیچ، مدارهای الکترونیکی وجود دارد که جریان داده ها را از پورتی دریافت و به پورت یا پورت های دیگر ارسال می کند. سه 3 بستر اصلی در جریان اطلاعات وجود دارد که به یونی کست Unicast، مالتی کست Multicast، و برود کست Broadcast نام گذاری شده.

از جمله مواردی که در سوئیچ ها بیشتر مورد اهمیت قرار دارد:

1- تعداد و نوع درگاه های ارتباطی

2- پهنای باند

3- سرعت ارتباطات و پتانسیل فعالیت سوئیچ هستش

 

سوئیچ ها از 4 پورت تا 48 پورت در برند های مختلف وجود دارد که هرکدوم آن ها برای مصارف خاصی تولید و به بازار عرضه شده.

قالب فعالیت سوئیچ ها به صورت مدیریتی و غیر مدیریتی هست که در حالت مدیریتی سوئیچ ها در لایه های مختلف شبکه امکان فعالیت دارند.

در برخی از سوئیچ ها امکان ارسال جریان الکتریکی هم وجود دارد که به سوئیچ های Power Over Ethernet یا به اختصار PoE معروف هستند. عموم مصارف این سوئیچ ها در اتصال و روشن کردن دوربین های مداربسته تحت شبکه و تلفن های تحت شبکه هستند که در برخی از این سوئیچ توان ارسال اطلاعات و برق تا مسافت های طولانی تر هم فراهم شده.

اگر بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم، ما در خصوص مصارف و انواع سوئیچ ها صحبت کردیم و گفتیم که سوئیچ ها درگاه های ارتباطی هستند که از 4 تا 48 پورت و  در 2 قالب مدیریتی و غیر مدیریتی وجود دارند که در برخی از آن ها بسته به نیازمندی در پروژه امکان انتخاب سوئیچ هایی با قابلیت انتقال دیتا به همراه برق یا همون PoE را هم داریم.

ممنونم که با نظراتتون همراه ما هستید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود، نگاهتون پایدار.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*