مناسب ترین لنز برای سیستم نظارت تصویری


عبدالرضا ابراهیم پور 27 مهر 1400 دقیقه مطالعه
مناسب ترین لنز برای سیستم نظارت تصویری

زمانی که تصویر برداری ازمحیط های باز مانند پارکینگها را در دستور کار خود دارید یقیناً قادر به تصویر برداری از جزئیات محیط درفواصل دور نخواهید بود.

اگرچه بعضی دوربینها رزولوشن بیشتری نصبت به بقیه دارند، با این حال غالباً در دیدن آنچه مد نظر است مشکل خواهید داشت. با این حال اینکه هرقدر رزولوشن DVR ، fps و کیفیت تصویرمانیتور بالاتر باشد محصول با کیفیت تری حاصل میشود یک قاعده ی کلی است. در زیر به برخی راهکارهای قابل بحث در انتخاب لنز اشاره میکنیم: در زمان اضافه کردن دوربین های شبکه مگاپیکسلی به یک سیستم همیشه باید میزان پهنای باند و حجم هارد درایو را درنظر داشت. دوربینهای آنالوگ با کیفیتهای نسبتا پایینی ضبط می کنند.در حالی که کیفیت ضبط در دوربین های مگاپیکسلی بسیار بیشتر است.

1| لنز های وریفوکال: یک لنز وریفوکال لنزی است که قابلیت بزرگنمایی و فوکوس دستی روی نقطه ای خاص را دارا باشد. دقیقا همانطور که یک دوربین DSLR کار می کند ( دوربین عکس برداری حرفه ای ) و شما نیاز به تنظیم دستی یا نرم افزاری لنز دوربین دارید. با این حال هر قدر از قابلیت زوم دوربین استفاده کنید مجبورید پوشش افقی تصویر را قربانی کنید.

بهترین راهکار برای نصب سیستم نظارت تصویری در مکان هایی که نیاز به زوم و در عین حال تصویر برداری کلی هست استفاده همزمان از چند دوربین در محل نصب است که یکی نیاز به زوم را در پروژه بر طرف می کند و دیگری نیاز به ضبط تصاویر واید (WIDE) یا کلی.

2| دوربین PTZ: یک دوربین (PTZ (PAN-TILT-ZOOM همانگونه که ازنام دوربین پیداست قابلیتهای زوم، چرخش افقی و چرخش عمودی را به طور همزمان داراست، این خانواده از دوربینها گروهی دیگر از راهکارهای ایده آل اند.

3| سایز سنسور تصویر: فاکتور دیگری که روی نوع تصویر به دست آمده تاثیرگذاراست سایز سنسور تصویری است که روی خود دوربین نصب شده. به یاد داشته باشید هر قدرسنسور تصویر دوربین بزرگتر باشد تصویرعریض تری با لنز یکسان به شما تحویل می شود. دوربین های زیادی نیستند که لنز تصویر “4/1 داشته باشند. عموماً بهتر است از دوربین هایی با زاویه دید عریضتر استفاده کنیم که در موقعیتهای مکانی یا زمانی با نور کم، میزان نور بیشتری را در قاب تصویرخود به ما می دهند. برخی شرکتها دوربین های خود را به عنوان “3/1 عرضه می کنند در حالی که در حقیقت “4/1 هستند. همچنین به یاد داشته باشید که برخی دوربین ها با سنسورهای با کیفیت “4/1 از خیلی از سنسورهای بی کیفیت “3/1 بهترند. قانون کلی این است که دوربین با سنسور بزرگتر در مقایسه با محصول مشابه با سنسور کوچکتر، تصویربهتر، مانور بهتردر نور کم و تنظیم رنگ واقعی تری ارائه می دهد. همچنین اینکه دوربین بزرگتر باشد لزوما به معنای داشتن سنسور بهتر یا بزرگتر نخواهد بود.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*