نسخه جدید نرم افزار XVR 4.0 داهوآ


عبدالرضا ابراهیم پور 3 آبان 1400 دقیقه مطالعه
نسخه جدید نرم افزار XVR 4.0 داهوآ

داهوا تکنولوژی در اواخر سال 2018 از ورژن جدید نرم افزار Embeded خود رو نمایی کرد . این ورژن تفاوت گرافیکی زیاد و امکاناتی با ورژن قبلتر داهوا داشته ، از لوگوی اولیه ورود به دستگاه تا رابط های کاربری گرافیکی که سهولت دسترسی و کاربری رو برای کاربران راحتتر ساخته است تا امنیت چند لایه دستگاه …

از این رو به برخی از این تغییرات میپردازیم ؛

تغییرات گرافیکی ورود به دستگاه که در ورژن های قبلتر بصورت آبی رنگ نمایش داده میشد ولی در ورژن XVR 4.0 با رنگ مشکی جذابیت بصری بیشتری به محیط کاربری داده است .

 

در منوی اصلی رابط های کاربری که کاملا تغییر کرده اند و بصورت افقی در سه سطر بخش های دسترسی سریع ، امکانات و مدیریت را نمایش میدهند .

 

در نوار بالایی دستگاه در سمت چپ لوگوی ورژن XVR 4.0 نمایش داده شده و در سمت راست نوار بالایی دستگاه امکاناتی چون بازگشت سریع به نمایش زنده تصاویر ، نمایش ورود نام کاربری کاربر ، دسترسی خاموش / روشن و ری استارت دستگاه و در انتها نوار امکان مشاهده سریع سریال دستگاه توسط QR Code جهت انتقال تصویر تعبیه شده است .

 

رابط کاربری میانی صفحه ، بسته به نوع مدل دستگاه متغییر بوده و بخش هایی چون ؛ VIDEO , ALARM , BACKUP , DISPLAY , AUDIO را در سری چهار دستگاه ها و SMARTDITACTION , POS را در سری پنج دستگاه ها به نمایش گذاشته است .

 

 

در نوار انتهایی دستگاه از سمت چپ ؛  CAMERA , NETWORK , STORAGE , SYSTEM , ACCUNT , INFO را نمایش داده که سهولت دسترسی کاربری را استانتر ساخته است .

 

تغییرات دیگری که در این سری از نرم افزار DAHUA XVR 4.0 به روز رسانی و بصورت ویژه قابل بررسیست امکان مشاهده منوی دستگاه با همان رابط کاربری بر روی مرورگرهای وب بدون نیاز به نصب پلاگین یا هر نرم افزاریست که سهولت نصب و راه اندازی دستگاه ها را افزایش داده است .

در ادامه به بروزرسانی های امنیتی میپردازیم که داهوا تکنولوژی بصورت ویژه در این سری نرم افزار گنجانده است .

استفاده از پروتکل امنیتی 802.1X که امنیت دستگاه و اطلاعات بر روی ان را بصورت رمز گزاری شده بالا میبرد ، بطوری که احراز هویت کاربر با استفاده از این پروتکل بصورت رمزگذاری شده با توانایی احراز کاربری با استفاده از TLS یا PEAP برقرار میگردد .

در این سری نرم افزاری رابط ها و امکانات تکامل یافته اند، در مقالات بعدی توجه بیشتری نسبت به این امکانات و تغییرات خواهیم داشت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*