پنج روند از بزرگترین روندهای توسعه تکنولوژی در حوزه دوربین‌های مداربسته در سال 2022


ساعد نقشبندی 27 دی 1401 6 دقیقه مطالعه
پنج روند از بزرگترین روندهای توسعه تکنولوژی در حوزه دوربین‌های مداربسته در سال 2022

الان بهترین زمان از سال است , احتمالا و شاید قطعا یکی از تکنولوزی های که روبه جلو و با سرعت فراوان پیش می رود حوزه cctv  و یا دوربینهای مداربسته است. الان زمان این است که راحت بشینیم و فکر کنیم و تاملی بر سال 2022 که گذشت داشته باشیم تا نقاط خالی و جاهای قابل توسعه و رشد را در حوزه دوربین های مداربسته پیدا کنیم. تا زمانیکه بسیاری از ما قبول نکنیم که زمان متوقف نمی شود و تکنولوژی با سرعت هر چه بیشتر رو به توسعه و تکمیل و بی عیب شدن پیش می رود نمی توانیم درک کنیم که چه جذابیتهایی را از دست می دهیم نمی توانیم تفکر توسعه ایی و رو به جلو داشته باشیم و خودمان را از اسارت زمانی که گذشت رها کنیم.

در طی دوسال گذشته کارشناسان مختلف بازار با تفکر و تامل و بررسی روابط مختلف توانستند اختراعات و ابداعات مختلفی را از حالت مفهومی و کاغذی و شفاهی به شکل عملی و قابل قبول روز جامعه در بیاورند و آنرا به صورت جزء لاینفک از زندگی روزمره تبدیل کنند.

در همین راستا مبتکران و کارشناسان مختلف بازار توانستند با بررسی زندگی ها و کسب کارهای مختلف تکنولوژی دوربین مداربسته را ازحالت یکنواختی به حالت چندین وجهی و گاها ساخت مطابق با نیاز مشتریان را دربیاورند و این حالت ارتجاع در نوع بینش در حوزه های مختلف مانند ویلا , کارگاه , منازل شخصی , آپارتمانها , کارخانه های بزرگ چندملیتی و … سبب شد این تکنولوژی روز به روز جذاب تر به چشم بیاید تا آنجاییکه عملا بدون دوربین مداربسته خیلی از کارها غیر قابل انجام است.
ما دراین مقاله به 5 روند از مهمترین و بزرگترین روندهای توسعه تکنولوژی در دوربینهای مداربسته که در سال گذشته بااهمیت جلوه داده شد را بررسی می کنیم.

● کامل و دقیق تر شدن اینترنت اشیاء (IOT)

اینترنت اشیاء با شدت و میل فراوان به سمت راحت تر کردن راه حل های مختلف برای ارائه پیشنهاد به حوزه های مختلف کسب و کار و تجارت قدم بر میدارد و با گشودن راه حل های مختلف از پراکندگی اطلاعات حاشیه ای جلوگیری می کند و خطاها را به حداقل می رساند تا با کمک دوربین مداربسته اطلاعات دقیق و صحیح از سوژه مورد نظر را نمایش دهد .

● پیشرفت و طغیان اطلاعات در تحلیل تصاویر

تجزیه و تحلیل اطلاعات که عمدتا در اتاقهای فکر انجام میشود منجر به دستیابی به افقهای روشنی شده است که اساسا به آنها فکر نمیشده و قبل ازین تصور نمیشده که ممکن است چنین امکاناتی وجود داشته باشد . درهر صورت اطلاعات مختلف که از کانالهای مرتبط با دوربین مداربسته وارد می شود باید تجزیه و تحلیل , اندازه گیری دقیق و بررسی های مرتبط با آن انجام شود تا بتوان به کمک آن اطلاعات در راستای جلوگیری از جرم و جنایت ؛ بحران های اخلاقی ؛ خطرات محیط کار و بیرون قدم برداشت.
درسال 2022 با کمک کارشناسان تحلیل اطلاعات بسیاری از این نقاط ضعف برطرف شد .

● ورود به حوزه تکنولنولوژی 5G

ما روزانه بسیاری از تکنولوژی هایی که قابل پیش بینی هستند را در اخبارهای مختلف می شنویم. ولی در واقع بسیاری از کسب و کارها نگران آینده تکنولوژی های ارتباط جمعی هستند که به کدام سمت پیش می رود و این ارتباطات مسبب توسعه و تغییر در کدام بخش خواهد بود؟! .به هرحال ما شاهد رشد و اجرای تکنولوژی عالی 5G در حوزه های مختلف مانند دوربین مداربسته , تلکام , و … که با سرعت شروع به برگذاری لانچهای مختلف محصولات و تست ابزارهای جدید و اعلام این موضوع که ما به تکنولوژی 5G ملحق شدیم ؛ بودیم.
براساس گزارشات منتشر شده سرعت , توانایی , دقت و قدرت تکنولوژی 5G به میزان 100برابر بیشتر از 4G است.ناگفته نماند که این تکنولوژی فقط به این موضوع بسنده نکرده است بلکه 5G توانایی پیاده سازی تعداد زیادی از ابزارها و ساختارهای مختلف را دارد که توانایی سازش و هماهنگی در یک زمان مشخص را با هم دارا میباشد . این گزارش میلیونها دستگاه را پوشش می دهد.
از آنجاییکه تلنگر ی که 5G به دوربینهای مداربسته تحت شبکه زده واقعا شگفت انگیز است واین موفقیت بزرگ را که کارخانه هاو کسب و کارها و شرکتها می توانند با سیگنال 5G دستگاههای خود را گسترش و توسعه بدهند و در عین حال نگران دچار افت کیفیت و شکست و تخریب اطلاعات نشوند, سبب شده است که حوزه CCTV نفوذ بیشتری در بخشهای مختلف بازار داشته باشد و دوربین مداربسته جز لاینفک از محیط اطراف هر کسب و کاری باشد.
جدا از راه حلهای دوربینهای مداربسته بیسیم ,تکنولوژی5G در حوزه امنیت پیشنهادهای عظیم سودمندی را به مصرف کنندگان و سهامدارن می دهد. ما می توانیم با پیاده سازی دوربین مداربسته کنترل از راه دور و باکمک این تکنولوژی جدید در مناطق حساس و خطرناک ؛ دره ها و بیابانها ؛ دکل های نفتی و … دست همکاری را دراز کنیم .

● یادگیری عمیق و هوش مصنوعی از حالت باالفعل به باالقوه تغییر کرد

با وجود اینکه یادگیری عمیق تاثیر و نفوذ زیاد و قابل توجهی را در دوربین مداربسته گذاشته ولی بازهم این پتانسیل به حد نهایی به تکامل و رشد خود نرسیده است. برای هفته ها و سالهای آتی پیش بینی می شود که راه حلهای CCTV روند روبه رشد و مستقل خود را تا سطح توانایی روباتها به پیش ببرند . و این موضوع معرف بهترین مثال برای درک هوش مصنوعی خواهد بود که می تواند با تکنولوژی های سنسوری توانایی درک تصاویر ؛ برعکس کردن(چرخاندن)؛ زوم کردن به صورت عمودی و افقی و در نهایت تصمیم گیری برای اجرای بهترین عکس العمل بدون دخالت عوامل انسانی را داشته باشد .
و از این دست مثالها که می توان به راحتی با نشستن در ویلا و یا منزل بدون نیاز به دخالتی یا تصمیم گیری ای تصور کرد.

● آزمایش و بررسی موردهای کاربردی جدید

با توجه به همه گیر شدن تکنولوژی CCTV این حقیقت نمایان می شود که کاربردهای مختلف و فراوانی می توان از این تکنولوژی به کاربرد. برای مثال دوربینهای حرارتی که توانایی تشخیص دمای بدن را دارند فراتر از دوربین فعالیت کرده و سبب شده محیطهای ایزوله تر و سالم تری برای زندگی و فعالیت فراهم شود.
کسب و کارها و مشاغل چشم به سوی تکنولوژی های جدید و نوین و کاربردی دارند که بتوانند ارتجاع بیشتری را در اجرای امور مختلف داشته باشند.

منبع : vmukti

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*