چه کشوری بیشترین تعداد دوربین مداربسته در جهان را در سال 2023 دارد؟


ساعد نقشبندی 9 بهمن 1401 6 دقیقه مطالعه
چه کشوری بیشترین تعداد دوربین مداربسته در جهان را در سال 2023 دارد؟

موضوع نظارت و مراقبت برای کاربران اینترنتی به سرفصل موضوعات جذاب تبدیل شده است. به صورت کلی ابزار نظارتی به آرامی به هدفی برای برقراری آرامش به وسیله نظارت بر عبور و مرورها جهت سرمایه گذاری راحت تر و دقیق تر و حال خوب شهروندان قدم بر می‌دارد.
از دیگر سو مردم به شدت تمرکز خود را بر روی اولویت بندی صحیح در حریم خصوصی گذاشته اند. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا از مطالب و موضوعات مختلف جذاب در حوزه دوربینهای مداربسته بیشتر مطلع شوید. به ما اجازه دهید تا ببینیم کدام کشورها بیشترین چشمهای ردیاب را روی مردم دارند بدون آنکه خودشان مطلع باشند.

چه کسی بیشترین تعداد دوربین مداربسته را در جهان درسال 2023 دارد؟

کشوریکه بیشترین تعداد دوربین مداربسته را در جهان در سال 2023 دارد؛ کشور چین است. عطف به آخرین جزییات اطلاعیه شورای امنیت؛ کشور چین دارای 200 میلیون دوربین مداربسته است و همچنان در حال گسترش می‌باشد. قطب‌های اقتصادی دنیا به دنبال پیشروی مسیری هستند که شهرها را براساس تعداد دستگاه‌های نظارتی موجود در آن رتبه بندی کنند. از دیگر سو چین بعد از ایالات متحده آمریکا دومین سرانه تعداد دوربین‌های مداربسته را شامل می‌شود. دومین اقتصاد بزرگ جهان به ازای هر صد نفر؛ 14.36 دوربین را دارد این در حالیست که آمریکا به ازای هر صد نفر؛ 15.28 دوربین دارد.

کشورهایی که بالاترین تعداد دوربین مداربسته را دارند:

مهم است که مطلع باشید بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا سرمایه گذاری زیادی در حوزه امنیت و نظارت ملی انجام می‌دهند. با هم ببینیم لیست کشورهایی که بالاترین تعداد دوربین مداربسته را در جهان دارند؛

● چین با تعداد 200 میلیون دوربین مداربسته رکورد بالاترین تعداد را دارد
● ایالات متحده آمریکا با 50 میلیون دوربین مداربسته در جایگاه دوم قرار دارد
● بریتاینا کبیر با 5 میلیون دوربین رتبه سوم را دارد
● ژاپن نزدیک به 5 میلیون دوربین مداربسته
● ویتنام با 2.6 میلیون دوربین مداربسته
● فرانسه 1.65 میلیون دوربین مداربسته
● کره جنوبی 1.03 میلیون دوربین مداربسته
● هلند 1 میلیون دوربین مداربسته

کشورهایی که بالاترین تعداد دوربین مداربسته را براساس سرانه جمعیت دارند:

در لیست جذاب زیر بالاترین تعداد دوربین مداربسته بر اساس سرانه جمعیت و به ازای هر 100نفر را ملاحظه می‌فرمایید.

● ایالات متحده آمریکا به ازاء هر 100 نفر 15.28 دوربین را دارد و بر اساس این تقسیم بندی جایگاه نخست را دارد
● چین به ازاء هر 100 نفر 14.36 دوربین و به این نشکل از بررسی در رتبه دوم قرار می‌گیرد
● بریتانیا کبیر 7.5 دوربین به ازاء هر 100 نفر
● آلمان 6.27 دوربین
● هلند 5.8 دوربین
● استرالیا 4.0 دوربین
● ژاپن 2.72 دوربین
● فرانسه 2.46 دوربین
● و کره جنوبی 1.27 دوربین را به ازاء هر 100 نفر دارند

شهرهایی که بالاترین تعداد دوربین مداربسته را در جهان دارند

اکثریت شهرهایی که در سطح جهانی بیشترین نظارت بر آنها وجود دارد در دو کشور بزرگ دنیا (براساس جمعیت) قرار دارند یعنی؛ چین و هند با همدیگر نگاهی بندازیم به شهرهایی که بیشترین تعداد دوربین‌های نظارتی را براساس جمعیت و به ازاء هر 1000 نفر دارا می‌باشند.

● شهر تایوان – چین – تعداد 117 دوربین به ازاء هر 1000نفر
● شهر ووکسی – چین – به ازاء هر 1000نفر 90.5 دوربین
● لندن – بریتانیا – 73.3 به ازاء هر 1000نفر
● ایندور – هند – 64.4 دوربین
● چانگشا – چین – 55.8 دوربین
● پکن – چین – 55.0 دوربین
● بندر هان ژو (هانگ ژو)- چین – 51.0
● بندر شین دو – چین – 45.6
● شهر کون مینگ – چین – 44.0
● بندر شیامن – چین – 39.6
● هاربین – چین – 38.1
● حیدرآباد – چین – 36.5

همه چیز درباره دوربین مداربسته

دوربین مداربسته در زمره دستگاه‌هایی است که کمک شایانی به برقراری آرامش و اجرای صحیح قوانین در میان افراد جامعه کرده است.

ولی دوربین مداربسته دقیقا چیست؟!

دوربین مداربسته یا CCTV (Closed-circuit television) دستگاه‌های ویدیو نظارتی هستند که توانایی دریافت داده‌ها، ضبط و همچنین پخش آنها را به صورت هم‌زمان و زنده دارند و با امکان ارتباطی به مانیتور و موبایل و یا سایر نمایشگرها به عنوان بخشی از حلقه بسته (circuit – loop) سیستمی عمل می‌کند.

این بدان معنیست که تنها دستگاهی که به صورت مستقیم بخشی از وسایل ارتباط جمعی است و امکان دسترسی مستقیم به اطلاعات مخابره شده و یا دریافتی را دارند، دوربین مداربسته است. برخلاف دانش خیلی از مردم این تکنولوژی به عنوان بخشی از چرخه ارتباطی از سال 1940 وجود داشته است؛ و لو اینکه در تعداد کم هم بوده است. هدف اولیه از نصب دوربین مداربسته به قصد جستجو و پیداکردن برای جلوگیری از جنایات، ترافیک در رفت و آمد و شلوغی‌ها می‌باشد. اما مبحث گرمی که الان فکر خیلی از کارشناسان را خود واداشته اینست که چطور می‌توان هر لحظه جمعیت را نظارت کرد که در هر نقطه ای که هستند در سلامت و آرامش باشند!

انواع مختلف دوربین مدار بسته

در نگاه اول ممکن است که دوربین مداربسته همگی شبیه به همدیگر باشند اما انواع مختلف دوربین‌ها با کاربردها و مقاصد مختلف وجود دارند، به صورت کلی دسته بندی اولیه دوربین‌های مداربسته به شرح ذیل می‌باشد؛

دوربین مداربسته آنالوگ؛ دوربین‌های سنتی هستند که امکان ارتباط با دستگاه‌های دیجیتال را دارند. اطلاعات جمع آوری شده توسط دوربین‌ها مستقیما بر روی هارد ذخیره می‌شوند.
دوربین مداربسته دیجیتال؛ نسخه پیشرفته دوربین‌های آنالوگ هستند که امکان ارتباط به NVR (NETWORK VIDEO RECORDER) را برای جایگزینی DVR (DIGITAL VIDEO RECORDER) دارند. این بدان معناست که نظارت می‌تواند مراقبت، مشاهده و بررسی داده را در زمانیکه بستر اینترنت فراهم است را در همان زمان انجام دهد.
دوربین های مداربسته ساده؛ تشکیل شده از یک دوربین ساده که به صورت مستقیم به یک مانیتور و یا سایر نمایش دهنده‌ها متصل می‌شود و امکان انتقال داده به وجود می‌آید.
دستگاه ضبط دوربین مداربسته؛ این دستگاه به کاربر اجازه می‌دهد که اطلاعات را بروی NVR و یا XVR به نمایش و روی هارددیسک متصل به آن ذخیره کند. انواع این دستگاه‌ها قابلیت اتصال به دوربین‌ها و امکانات پیشرفته و به روز را دارند.

توسط: KELLY INDAH
منبع : earthweb

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*