بیشترین طول کابل دوربین مداربسته چقدر است؟


عبدالرضا ابراهیم پور 27 مهر 1400 دقیقه مطالعه
بیشترین طول کابل دوربین مداربسته چقدر است؟

اگر چه تنوع کابلهای قابل استفاده برای دوربینهای مداربسته و مدلهای دیگری از دوربینها که گاهاً “مداربسته” قلمداد می شوند فراتر اینهاست ولی هنوز زمان طرح این سوال همان دوربین آنالوگ و کابل مورد استفاده سنتی برداشت می شود. این راهنما به شما کمک می کند تا به رایج ترین سوالات مربوط به انواع کابلهایی که می تواند سیستم های سخت افزاری مدار بسته را به هم مرتبط کند پاسخ دهید.

کابل RG59 با فاصله رایج ترین نوع کابل مورد استفاده در نصب دوربینهای مداربسته است. با این حال ، تنها انتخاب نیست. کابل ضخیم تر RG6 هم غالبا برای انتقال سیگنالهای ویدیویی دوربین مداربسته استفاده می شود وسیگنال را چند ده متر بیشتر از RG59 حمل می کند. لازم است بدانیم که طراحی تمام کابلهای RG59 یکسان نیست.

نصابان توجه داشته باشند که می بایست از کابل RG59 با مغز رسانای 100% مسی و حفاظ بافته شده حداقل 95% مسی استفاده کنند. کابلی که برای نصب تلویزیون ها استفاده می شود نباید برای نصب دوربین ها بکارگرفته شود.

منبع تغذیه دوربین های مداربسته ها

درست مانند دوربینهای معمولی، دوربینهای HD هم با ولتاژ 12 ولت DC 24 ولت AC کارمیکنند. پس اگر منبع تغذیه 12 ولتی دارید فقط لازم است مطمعن شوید که دوربین شما هم با 12 ولت DC کار می کند.به علاوه این شما نیاز دارید تا مطمعن شوید که آمراژی که دوربین HD شما نیاز دارد در بازه آمپراژی که منبع تغذیه تان پشتیبانی میکند قرار داشته باشد. اگر سیستم حال حاضر شما از منابع تغذیه جداگانه استفاده میکند هم این قواعد پابرجاست. اگر قصد دارید برای هر دوربین مداربسته منبع تغذیه جداگانه ای به جریان بیندازید لازم است تا از هماهنگی ولتاژ و آمپراژ هر دو مطمعن شوید.

دی وی آرهای هیبرید

اگر دی وی آر شما از نوعی باشد که اصلاحا با عنوان هیبرید مطرح میشود میتوانید از آن در یک سیستم HD استفاده کنید، اما اگر مدتی بیش از دو سال از خرید شما گذشته باشد به احتمال زیاد به یک دی وی آر هیبرید نیاز پیدا خواهید کرد. دی وی آرهای هیبرید از استانداردهای مختلفی پشتیبانی میکنند. (رجوع شود به تاپیک دی وی آر های هیبرید در همین پیج)

دوربین های HD

برخلاف دی وی آرها ، دوربینی با ویژگی های هیبرید نداریم، در نتیجه دوربین های مداربسته ها یا HD هستند یا SD . اگر قصد دارید سیستم مداربسته خود را به HD ارتقا دهید، ناگزیر به جایگزین کردن دوربینهای خود با دوربینهای HD خواهید بود.هماتطور که در بالا نیز اشاره شد ، شما در صورت داشتن دی وی آر هیبرید، میتوانید به استفاده از سیستم مداربسته سابق خود ادامه دهید و در کنار دروبینهای آنالوگ معمولی خود دوربینهای HD نیز اضافه کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*