ردیابی اتوماتیک دوربین های مداربسته های IP PTZ چگونه عمل می کند؟


عبدالرضا ابراهیم پور 20 مهر 1400 دقیقه مطالعه
ردیابی اتوماتیک دوربین های مداربسته های IP PTZ چگونه عمل می کند؟

بعضی از دوربین های گردشی تحت شبکه پیشرفته می توانند عملکرد ردیابی اتوماتیک را پشتیبانی کنند، و معمولا به آنها “دوربین های مداربسته ی هوشمند” گفته می شود.

بدین معنا که دوربین مداربسته می تواند به طور اتوماتیک اشیاء متحرک را دنبال کرده و همچنین زوم و فوکوس را به طور اتوماتیک برای گرفتن تصویری واضح، انجام دهد.

این عملکرد زمانی با درصد خطای معقولی عمل می کند که مکان تحت پوشش دوربین، ناحیه های کم ترافیک باشد. مکان هایی مانند پارکینگ ها و موزه ها ، نظارت مدارس و فروشگاه ها و محل های ساخت و ساز در شرایطی که در اوقات کاری نباشند.

ردیابی اتوماتیک | Auto tracking چگونه عمل می کند؟

به طور معمول، این دوربین های مداربسته شامل یک ماژول ردیابی اتوماتیک هستند که با نرم افزار خاصی که بر اساس پردازش تصاویر هر فریم عمل می کند، ترکیب شده است. کاربران همچنین می توانند از موس برای انتخاب و قفل کردن شی برای ردیابی اتوماتیک استفاده کنند، این کار زمانی موثر است که در تصویر بیشتر از یک شی متحرک وجود دارد.

– مزایای دوربین مداربسته PTZ با ردیابی اتوماتیک
– ردیابی اتوماتیک اشیا متحرک، به صورت هوشمند و موثر
– نظارت و ضبط اتفاقات مهم
– زوم اپتیکال برای به دست آوردن وضوح کافی
– حساسیت قابل تنظیم، حالت های مختلف ردیابی
– تلفیق با تشخیص حرکت
– عدم تاثیرپذیری از حرکت پرندگان، شاخه های درختان، اشیا کوچک و…
– از بین بردن نیاز به چند دوربین
– کاربردهای دوربین PTZ با قابلیت ردیابی اتوماتیک

دوربین PTZ خودکار ردیابی می تواند در بسیاری از کاربردهای نظارت تصویری تجاری مختلف مورد استفاده قرار گیرد که نیاز به پوشش منطقه وسیع دارند، این کاربردها شامل جنگل، جاده، قطار، فرودگاه، بندر، میدان، پارک، خیابان، ورزشگاه و غیره؛ ردیابی اتوماتیک می تواند برای نظارت بر محیط فرودگاه، پایگاه نظامی و یا جامعه استفاده شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*