بررسی تکنولوژی جدید داهوا AcuPick، سرعت در جستجو با مفهوم ادغام عمیق


عبدالرضا ابراهیم پور 21 شهریور 1402 7 دقیقه مطالعه
بررسی تکنولوژی جدید داهوا AcuPick، سرعت در جستجو با مفهوم ادغام عمیق

بررسی اجمالی

تکنولوژی AcuPick، با مفهوم ادغام عمیق (in-depth integration)، به طور مؤثری از برنامه‌نویسی هوشمند استفاده می‌کند، تا کاربران بتوانند به راحتی، با سرعت زیاد و با میزان دقت بالا در داده‌های تصویری عظیم، هدف خود را بیابند.

 

 

جستجوی سریع‌تر (Quicker Search):

تکنولوژی AcuPick، می‌تواند با سرعت بسیار بالا کلیپ‌های ویدئویی هدف مورد نظر (انسان یا وسیله نقلیه) را یافته و 99 درصد زمان جستجو را کاهش دهد.

عملیات ساده‌تر (Easier Operation):

در مقایسه با روش جستجوی قدیم، AcuPick تنها به یک انتخاب برای استخراج اهداف نیاز دارد؛ که موجب کاهش چشم‌گیر عملیات پیچیده ‌می‌شود.

دقت بالا (High Accuracy):

AcuPick، به واسطه‌ی استخراج جامع مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه‌ی داده‌ی خود، برای دستیابی به هدف انسان و وسیله نقلیه، دقت بالایی را در اختیار کاربران قرار داده است.

کاهش هزینه‌ (Reduced TCO):

با کاهش هزینه‌های عملیاتی و بدون نیاز به سرورهای محاسباتی گران، میزان کل هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

 

 

تکنولوژی‌های کلیدی

عملیات ساده‌تر

نیازمند تنها یک انتخاب: استفاده از AcuPick بسیار آسان است. کاربران می‌توانند تنها با یک انتخاب، در پیش‌نمایش یا بازنمایش، هدف خود را جستجو کنند. تنها با یک کلیک، کاربران می توانند ویدیو را ثابت کرده و هدف مورد نظر خود را را با رسم چهارچوب، تعیین کنند.

جستجوی هوشمند در صورت ورود به ناحیه‌ای مشخص شده (intrusion): کاربران می توانند با تعیین محدوده‌ی نفوذ برای جستجوی کلیپ‌های ویدئویی در زمان تشخیص حرکت هوشمند، هدف وارد شده به ناحیه را ساده‌تر و سریع‌تر شناسایی کنند.

جستجوی سریع‌تر

تعیین هدف به صورت مستقیم: کاربران می توانند به سرعت و به راحتی مقادیر زیادی از اطلاعات غیر ضروری و بیهوده را حذف کرده و کلیپ های ویدئویی مربوطه را از هدف خود پیدا کنند.
فعال به طور پیش‌فرض: در سری‌های IPC WizMind S و NVR5-EI، AcuPick به طور پیش‌فرض فعال است. با استفاده از توان محاسباتی هوشمند، می‌تواند سریع و به درستی ویژگی هدف‌ها را استخراج کند. به علاوه، حفاظت محیطی می‌تواند به صورت همزمان در سمت IPC روشن باشد.
جستجوی هوشمند ثانویه: تکنولوژی AcuPick می‌تواند جستجوی مجدد بر اساس نتیجه‌ی جستجوی اولیه اجرا کند. کاربر می‌تواند با کلیک بر روی گزینه freeze در رابط جستجو و بازپخش، یک فریم را ثابت کرده و سیستم به صورت خودکار هدف شناسایی شده را استخراج کند. با کلیک بر روی تصویر شناسایی شده، جستجوی ثانویه تکمیل می‌شود.
AcuPick می‌تواند نتایج جستجوی دسته‌بندی شده بر اساس زمان یا شباهت را مدیریت کند. این تکنولوژی از خصوصیات مفیدی شامل ویدیوهای مورد علاقه، پنهان کردن ویدیوهای غیر جالب و استخراج ویدیوهایی که باید استفاده شوند، پشتیبانی می‌کند.
همچنین، با استفاده از AcuPick، می‌توان مجموعه‌ی جامع شواهد تصویری از منابع متعدد ویدئویی به منظور تولید یک روایت قدرتمند از رویدادها ساخت.

دقت بالا

IPC/NVR جزییات ظاهری دقیق هدف را با استفاده از یک الگوریتم، استخراج و مدل‌سازی می‌کند؛ غالباً بر روی ویژگی‌های ظاهری بدن انسان مانند رنگ لباس، استایل پوشش، جنسیت، فرم بدن و دیگر ویژگی‌های مرتبط متمرکز می‌باشد.
هدف این تکنولوژی تعیین ثبت شدن یا نشدن تصویر هدف (انسان، وسیله نقلیه) در مکانی دیگر توسط دوربینی دیگر، یا توسط همان دوربین در زمانی دیگر، می‌باشد.

کاهش هزینه

قیمت خرید پایین‌تر (بدون نیاز به سرور): IPC و NVR می‌تواند به روش مؤثری با استفاده از توان محاسباتی هوشمند داده‌ها را پردازش کند. آنها برای مکان‌های کوچک و متوسط با تعداد کانال کمتر از 32 عدد، بدون نیاز به سرور مناسب هستند.
هزینه عملیات کمتر: تکنولوژی AcuPick با فراهم‌سازی عملیات ساده‌تر، توابع جستجوی سریع‌تر و دقت بیشتر، موجب بهبود کارایی بازیابی می‌شود. همچنین، برای سناریوهای بازیابی دقیق متعدد، کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های نگهداری عملیاتی مفید می‌باشد.

طرح‌های کاربردی مرسوم

مراکز خرید: یک مرکز خرید همواره پذیرای تعداد زیادی از انسان‌ها می‌باشد که در رفت و آمد هستند. کودکان به راحتی می‌توانند گم شوند و یا از والدین خود جدا شوند. جستجوی یک کودک گم شده، نیازمند تعداد زیادی نیروی انسانی و منابع مالی می‌باشد. تکنولوژی جستجوی ثانویه‌ی AcuPick، امکان یافتن اطلاعات تصویری مربوطه برای پیدا کردن سریع کودک گم شده را فراهم می‌آورد.
محوطه‌ی پارکینگ: پارکینگ‌ها صد در صد مطمئن نیستند. در صورت آسیب رسانی، خرابکاری، سرقت و فرار، معمولا برای مسئولین دشوار است که دنبال مقصر بگردند. جستجوی هوشمند با کمک ویژگی محدوده‎‌ی نفوذ، امکان شناسایی سریع و یافتن ویدئوهای مربوط به هدف را برای استفاده به عنوان مدرک در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
محوطه‌ی ساختمان‌های اداری و تجاری: معمولاً یک ساختمان تجاری و یا اداری دارای محیط وسیعی می‌باشد، بنابراین، درصورت عدم وجود نظارت درست، خطرات از دست دادن سرمایه و اموال را برای کارکنان خود به همراه دارد. برای نظارت افرادی که وارد یا خارج می‌شوند، AcuPick، می‌تواند حرکات گذشته‌ی افراد مشکوک را برای پیگیری هرگونه فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی در محیط ساختمان و اطراف آن، ردیابی کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*