نسل جدید دوربین‌های PTZ سری WizSense داهوا


ساعد نقشبندی 27 فروردین 1403 4 دقیقه مطالعه
نسل جدید دوربین‌های PTZ سری WizSense داهوا

All-NEW PTZ کوتاه شده عبارت “AI In Enhanced WizSense PTZ” است.

سری محصولات Wizsense همواره از جنبه‌ی نرم افزاری، سخت افزاری و بسته بندی کالا در حال پیشرفت و ارتقا می‌باشد داهوا همواره در تلاش است تا ضمن بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات کاربردی در نرم افزار محصولات از قطعات و سخت افزار‌هایی هماهنگ با سیستم نرم افزاری استفاده نماید. همه‌ی این تمهیدات بکار گرفته‌شده توسط داهوا، تجربه کاربری آسان را به کاربران هدیه می‌نماید. داهوا در قسمت طراحی و تولید بسته‌بندی محصولات هم از هیچ تلاشی دریغ نکرده تا بسته‌بندی ها سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت باشند.

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی و همچنین بهره‌مندی دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های ضبط تصویر از این امکان کاربردی، قابلیت تشخیص و تحلیل رفتارها و ثبت وقایع به سرعت و دقیق‌تر صورت می‌پذیرد. فناوری هوش مصنوعی هم اکنون بروی محصولاتی در دسترس است که پیش‌تر از آن پشتیبانی نمی‌کردند. محصولات ویزسنس (WizSense) داهوا از آخرین بروزرسانی هوش مصنوعی بهره می‌برد و این بروزرسانی به طور منظم و در دوره زمانی مشخص، توسط سازنده ارایه می‌گردد.

گشت زنی خودکار
دوربین اسپیددام یا همان PTZ به طور خودکار گشت‌زنی‌های از پیش تعیین شده را انجام می‌دهد. این دوربین کاملا مشابه رفتار پرسنل تیم امنیتی عمل می‌کند در حالی که انگار در حال تقلید از آنهاست. هنگامی که امکانات تصویری هوشمند (IVS) برای تشخیص هدف انسان یا وسیله نقلیه فعال می‌شود، دوربین به سرعت به نقاط از پیش تعیین شده برای بررسی کامل حرکت می‌کند. در این حالت شناسایی خطرات بالقوه یا موقعیت‌های غیرعادی به سرعت و در عین سادگی صورت می‌پذیرد. این دوربین‌ها همچنین به کمک پرسنل حفاظتی می‌آیند و باعث صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک کاری این افراد به هنگام گشت زنی و سرکشی‌های آنها می‌شوند.

AcuPick
فناوری AcuPick یک موتور جستجوی ویدیویی است که می‌تواند به سرعت اطلاعات را جستجو و سوژه مورد نظر را بیابد. این فناوری برای یافتن شخص مفقود شده، مکان یابی یک وسیله نقلیه خاص یا جمع آوری شواهدی برای یک حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تشخیص و رصد پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز
عملکرد تشخیص ساخت و ساز از فناوری هوش مصنوعی برای اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های ایمنی توسط کارگران و پیمانکاران و نیز اطلاع از میزان پیشرفت کار استفاده می‌کند.

– تشخیص نیروی انسانی مورد نیاز تشخیص می‌دهد که آیا فقط یک نفر برای انجام وظیفه محوله کفایت می‌کند و یا به تعداد پرسنل بیشتری نیاز است.

– تشخیص PPE این است که آیا افراد دستورالعمل‎های ایمنی را نظیر پوشیدن کلاه (از جمله کلاه ایمنی)، ماسک، لباس کار و روکش کفش را رعایت می‌نمایند یا خیر، به گونه‌ای که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های ذکرشده توسط پرسنل از حضور وی در پروژه ممانعت به عمل آورد.

– تشخیص خارج از شیفت کاری تشخیص اینکه نیروی کار در مدت زمان کاری خود در محل کار حضور دارد یا خیر.

شمارش افراد
دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصویر سری ویزسنس داهوا به لطف بهره‌مندی از قابلیت تشخیص حرکت و ادغام آن با فناوری هوش مصنوعی امکان‌های شمارش افراد در مکان تحت نظارت را فراهم می‌سازد.

امروزه بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید علاوه بر تامین امنیت و خاصیت بازدارندگی نصب دوربین مداربسته به منظور دستیابی به اطلاعات و داده‌های آماری مربوط به ثبت چهره مشتریان، میزان حضور هر مشتری در طول یک مدت مشخص، علاقه‌مندی مشتریان نسبت به محصولات عرضه شده، مشخص شدن ساعات شلوغی فروشگاه و نظارت بر عملکرد پرسنل مجموعه اقدام به تجهیز سیستم نظارت تصویری هوشمند در محل کسب و کار خود می‌نمایند.

نمای گسترده
داهوا با افزایش تعداد لنز دوربین‌های تحت شبکه سری X-Spans از یک به چند لنز توانست تصاویر با سایز بالاتر و جزییات بیشتر را به نمایش درآورد. این دوربین‌ها بر پایه دوربین‌های معمول اسپیددام طراحی و تولید شده‌اند.

نمایش جزییات و تصاویر پانوراما در یک نگاه
کانال‌های پانوراما (سراسرنما) تصاویر با زاویه دید عریض 180 درجه را ارایه می‌دهند.

کاهش هزینه
دوربین‌های سری X-Spans ترکیبی از یک دوربین اسپیددام و یک و یا دو دوربین بالت تحت شبکه هستند. با نصب و خرید این سری از محصولات داهوا عملا در هزینه های خرید، نصب و نگهداری سیستم نظارت تصویری صرفه جویی می‌شود.

ادامه دارد …

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*