فروش به سبک نادر!!؟


عبدالرضا ابراهیم پور 28 مهر 1400 دقیقه مطالعه
فروش به سبک نادر!!؟

ن:

برای ورود و شروع رقابت در دنیا کسب و کار، نیاز به برترین عملکرد، توان مالی مناسب و توانایی بسیار خوب در استفاده از تکنولوژی دارید. این درحالی است که دارا بودن هوش هیجانی و درست بینی برای رویارویی با فشارهای هر روزه در دنیای رقابت لازم می باشد، اما واقعیت این است که خلاقیت باعث می شود که شما در دنیای کسب و کار خود پیشکسوت نوآوری و توانمندی باشید و این بهترین سرمایه در رقابت می باشد. همه شرکت‌ها باید بدانند که با روشی مناسب و سریع نوآوری های لازم را ایجاد کنند. در فروش به سبک نادر برای سبقت گرفتن از رقبا باید درهر زمینه ای خلاق و نوآور بود پس ن نادر ،گویای نوآوری است .نوآوری در هر زمینه ای می تواند باشد در نحوه ی ارائه محصول در تسهیل روند ارسال کالا ،در جذابیت هنگام خرید، نوآوری در نحوه ارتباطات با کارمندان و جلب رضایت ایشان و خیلی از موارد دیگری که با توجه به کسب و کار خودتان می توانید این نوآوری را ایده پردازی کنید.

آ:

تنهایی هراس دائمی بشر است. انسان به طور ذاتی موجودی اجتماعی است. اگر ارتباط انسان ها با یکدیگر نبود، بنای عظیم فرهنگ انسانی پا نمی گرفت. هیچ یک از دستاوردهای بزرگ انسانی نظیر زبان، خط و غیره پدید نمی آمد و زیبایی زندگی در اجتماع انسان ها تجلی پیدا نمی کرد.
برقراری ارتباط با یکدیگر یکی از نیازهای اولیه ما انسان ها است. چه بخواهیم و چه نخواهیم با سایر افراد در حال مذاکره و ارتباط هستیم. گفتگو و مذاکره یکی از حقایق زندگی است. وقتی شما با مقام ما فوق خود برای ترفیع خودتان صحبت می کنید و یا می کوشید با یک شخص ناآشنا بر سر قیمت خانه ای توافق کنید و یا هنگامی که دو نفر حقوقدان سعی می کنند یک دعوای حقوقی را که در اثر یک تصادف اتومبیل ایجاد شده است حل و فصل نمایند و یا گروهی از چند شرکت نفتی برای تاسیس یک شرکت مشترک برای اکتشاف نفت یک قاره برنامه ریزی می کنند و زمانی که یکی از مقامات شهری با رهبران اتحادیه کارگری به گفتگو می نشیند تا از بروز اعتصاب شرکت حمل و نقل عمومی جلوگیری کند،تمام این فعالیت ها مذاکره است.
شما با همسر خود درباره این که برای صرف شام به کجا بروید و با فرزند خردسال خود درباره این که چه وقت باید چراغ ها خاموش شود مذاکره می کنید. به نظر بنده انسانها هرچقدر بلوغ و دانش خود را در زمینه ارتباطات تقویت کنند در زندگی موفق تر خواهند بود. نکته ای که می توان اینجا در نظر گرفت که شاید به دردمان بخورد این است که دوست من اگر می بینید افرادی به اصطلاح پارتی دارند بهتر است بدانید، آنها مهارتشان از شما در برقراری ارتباط بیشتر است و ارتباطات قوی تری دارند ، انسانهای موفق دفترچه تلفن خوبی دارند یا به اصطلاح جاده صاف کن های خوبی دارند. این افراد با توجه به هنر ارتباطات و تیم سازیشان افرادی را در کنار خود دارند و در هر ثانیه از شبانه روز که با چالش یا مشکلی مواجه می شوند با برقراری ارتباط و درخواست کمک از این ارتباطات مسیر رسیدن به موفقیت رو سریع تر و راحت تر از سایرین طی می کنند .

د :

قبل از پرداختن به آموزش فروش لازم است ابتدا با واژه فروش آشنا شویم : معنای فروش بطور عام شامل تمام تلاش های شخص یا گروهی می شود که سعی دارد به نحوی داشته های خود را ارزشمند جلوه دهد و دیگران را برای به دست آوردن این داشته ها مشتاق کند تا در ازای آن، چیزی را که نیاز دارد از طرف مقابل بگیرد. بطور مثال فردی محصولات یا خدماتش را می فروشد و فردی دانشش را .
بنابراین همه ما به نحوی در زندگی مشغول فروش هستیم. به همین خاطر باید مهارت فروشندگی را به خوبی فرا بگیریم و اگر در آن ضعف داشته باشیم در جامعه امروزی نمی توانیم پیشرفت کنیم. به طور کلی آموزش فروش شامل، توسعه مهارت های شخصی و تکنیک های مربوط به بررسی و ایجاد فرصت های فروش جدید و همچنین انجام فروش برای یک کسب و کار می باشد. برنامه های آموزش فروش اغلب شامل موضوعات مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری، درک بهتر نیازهای مشتری، ارائه بازخورد موثر به مشتریان و بهبود تعاملات مشتری است. اهداف برنامه های آموزش موثر فروش، به طور کلی بهبود رابطه با مشتریان خود و همچنین بهبود عملکرد فروش می باشد. اگر می خواهید مشتریانتان دوباره پیش شما برگردند ، به جای اینکه فقط محصولات را به آن ها بفروشید، باید به آنها و مشکلاتشان احترام بگذارید و از این طریق به فروش محصولات خود کمک کنید . این شناخت مشکلات و رسیدن به آن فقط با افزایش دانش و مهارت در زمینه فروش و روانشناسی فروش می باشد که یک فروشنده حرفه ای در فروش به سبک نادر باید دانش و مهارت خویش را هرروز بیشتر و بهتر از قبل نماید .


ر:

همه ما مجموعه‌ای از رفتارها و عادت‌های خوب و بد را در زندگیمان داریم. همه ی رفتارها با هم برابر نیستند، اما همه ی آنها بر زندگی ما تاثیر می‌گذارند، هرچند در اکثر موارد این تاثیر محدود به یک زمینه خاص می‌شود . ما یک رفتار یا عادت را تغییر می‌دهیم و این یک تغییر در زندگی ما خواهد شد. اما رفتارهایی هم وجود دارند که تاثیرشان بسیار گسترده‌تر است که به آنها رفتارها یا عادت‌های کلیدی می‌گوییم.


(این عادت های خوب و بد هستند که رفتار مارا میسازند )

رفتارهای کلیدی : عادت های پنهانِ پشتِ عادت‌های شما!

آنچه که عادت های کلیدی را بسیار مهم کرده این است که هر کدام از آنها ممکن است عادت‌های دیگر شما را تحت تاثیر قرار دهند. وقتی که یک عادت کلیدی را تغییر می‌دهید، رفتارهای دیگر نیز ممکن است با کمترین تلاش و یا حتی به طور خودکار تغییر کنند. فروشندگان حرفه ای همواره سعی می کنند رفتاری حرفه ای در برخورد با مشتریان و شرایط بازار و همچنین تعاملات درون سازمانی داشته باشند. هرچه عادتهای خوب و مثبت را در خود پرورش دهند، این عادتها منجر به بروز رفتارهای مناسب در سطح سازمان و بازار خود می گردد ، پس ( ر ) فروش به سبک نادر یعنی رفتار یک فروشنده ی قوی و حرفه ای را داشته باشیم که این موضوع بیانگر طیف وسیعی از پرورش مهارتهای فردی است که سبب داشتن رفتاری حرفه ای و قوی نسبت به سایر فروشندگان می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*