انتقال تصویر در زمان فیلترینگ چگونه است


امید قائمی 19 بهمن 1401 6 دقیقه مطالعه
انتقال تصویر در زمان فیلترینگ چگونه است

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که انتقال تصویر دستگاه ذخیره ساز داهوا یا دوربین‌های مداربسته برای شما قطع شده باشد و یا دستگاه آنلاین باشد ولی انتقال روی تلفن همراه انجام نشود و شما را با چالش مواجه نماید. در این مقاله می‌خواهیم راه حل‌هایی برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم.

اگر با این دست از مشکلات برخورد کردید پیشنهاد می‌کنم تا آخر این پست همراه ما باشید، تا علت و راهکارها رو بررسی کنیم.
تناسب با شرایط عمومی و سیاسی کشورها اینترنت توسط سازمان‌های مربوطه مدیریت و ساماندهی میشه . در برخی مواقع بر اساس شرایط پهنای باند و سرویس‌های ابری در اینترنت محدود میشه و دسترسی به سرویس‌های خارج از کشورها به سختی و کندی امکان پذیر میشه .
سرویس اینترنت عموما از طرق مختلف از قبل؛ فیبر ، رادیو ، کابل مسی … توسط ISP ها به کاربران خانگی ، اداری و سازمانها بسته به قوانین دسترسی به اینترنت داده میشه، که هر کاربر از طریق تجهیزات زیرساختی از قبیل مودم و روتر به این شبکه متصل میشه و از این فضا استفاده میکنه .
هر مودم/روتر که متصل به شبکه اینترنت میشه حداقل دارای یک ادرس IP هست که مشخص کننده ارتباط با زیرساخت بین المللی هست. آدرس‌های آی پی از دو سری V4 و V6 رو هستند که بین سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها تقسیم شدند و در دو قالب ای پی ثابت Static IP و ای پی غیر ثابت Dynamic IP به مشترکین ISP ها ارائه میشه . “ای پی ثابت مستلزم پرداخت هزینه برای اشتراک هست “.


تا به اینجا ما روش های اتصال به اینترنت رو گفتیم حالا علت قطعی و گاها کندی سرویس ها ابری در این فضا چی هست ؟
در پاراگراف اول در خصوص شرایط کشور ها برای ارائه اینترنت گفتیم و بسته به وضعیت حاکمیتی در کشورها ممکن هست دسترسی به بعضی از سرویس ها در لبه اینترنت اون کشور قطع و یا محدودیت پهنای باند اعمال بشه . این محدودیت ها روی روترهای بین الملل هم تاثیرگذار هست و مسیردهی سرویس دهنده و گیرنده رو تغییر میده و ممکن هست این تغییرات بسته به قوانین کشورها دارای محدودیت باشه و باعث کندی و اختلال در سرویس دهی سرورهای ابری هم بشه .
” تجهیزات مدیریت و مسیردهی در شبکه های بزرگ که فعالیت اصلی ارتباطات بین المللی رو بر عهده دارند روتر گفته میشه “.

ما سعی میکنیم در این پست به روش ها و مسیرهای جایگزین برای رفع این محدودیت ها اشاره کنیم .
در تجهیزات داهوا در بخش انتقال تصویر بصورت P2P گاها پیش میاد که ISP ها پورت های مربوط به این سرویس رو از دسترس خارج کنند و باعث کندی و قطعی در این سرویس مهم در دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز بشن .
• زمانی که انتقال تصویر روی تلفن همراه تون قطع هست بایستی این موارد رو بررسی کنید تا علت اصلی قطعی مشخص بشه .
اول از صحت اتصالات شبکه و دارا بودن اینترنت مودم اطمینان حاصل کنید
دوم از هم رنج بودن ای پی ادرس های شبکه داخلی تون اطمینان حاصل کنید، برای این امر کافی هست وارد دستگاه ذخیره سازتون بشید و در منو اصلی گزینه Network رو انتخاب کنید و در زیر منوی TCP/IP وارد بخش IP Address بشید و مدل ای پی دهی رو روی Dynamic قرار بدید و ذخیره کنید ، در این کار مودم بعد از Negotiate با دستگاه ذخیره ساز یک ای پی از رنج مودم در اختیار دستگاه قرار میده و دسترسی دستگاه به شبکه برقرار میشه .
سوم در بخش تاریخ و زمان بایستی تاریخ و ساعت دستگاه به روز شده باشد ، تا انتقال تصویر صورت بپذیرد .
پس از این سه مرحله وارد منوی اصلی و منو Network بشید در زیر منوی P2P وضعیت اتصال به اینترنت رو مشاهده کنید در صورتی که وضعیت Online بود مراحل انتقال تصویر از طریق P2P رو انجام بدید و تصاویر دستگاه رو مشاهده کنید ولی در صورتی که همچنان افلاین بود و در مواقعی انلاین و انتقال انجام نشد . در همان منو وارد TCP/IP شده و در بخش DNS هر دو DNS رو به این ای پی ادرس ها تغییر بدید و ذخیره کنید و مراحل انتقال تصویر و مجددا انجام بدید .
DNS1: 114.114.114.114
DNS2: 114.114.115.115

لازم به ذکر هست شما میتونید با تهیه IP Static از سرویس دهنده اینترنتی تون ( بغییر از همراه اول و ایرانسل که امکان ارائه ای پی ثابت رو ندارند ) انتقال تصویر رو بصورت مستقیم و بدون دردسر روی تلفن همراهتون داشته باشید .
برای این امر لازم هست که پورت های مربوط به انتقال تصویر بر روی مودم/روتر شما Forward بشه و در نرم افزار DMSS نیز نحوه اتصال به IP/Domain تغییر پیدا کنه .

در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید می تونید با همکاران ما در سامانه پرارین 724 تماس گرفته و از راهنمایی هاشون استفاده کنید .

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*